Motivation.se samarbetar med Läkarmissionen

Sedan årsskiftet har Motivation.se och Läkarmissionen inlett ett samarbete. Motivation.se är en ledarskapssajt som vill stödja och utveckla ledare, framför allt inom svenskt näringsliv.
På Motivation.se går det att vara icke betalande medlem men den som väljer att bli Guldmedlem bidrar också med 300 kronor som delas lika mellan Stadsmissionen och Läkarmissionen

Vi frågade oss vilka välgörenhetsorganisationer vi ville arbeta med och Läkarmissionens sätt att flytta människor från en situation av beroende till oberoende ville vi engagera oss i, säger Per Winblad som är VD och Chefredaktör.
Förutom att ge kunskap och inspiration inom områden som att leda, hr, coacha och projektleda vill Motivation.se lyfta frågor kring företagens samhällsansvar.
- Under rubriken Guldkant samlar vi intervjuer, artiklar och reportage om företag och människor som gör skillnad för andra. Det handlar om att sätta guldkant i världen men också om att kunna unna sig det där lilla extra i vardagen. Människor vill nu mer än någonsin göra något meningsfullt och bidra till en bättre värld. Det är viktigt för oss med ett socialt engagemang, säger Per.

Läkarmissionens direktor Johan Lilja är mycket glad över samarbetet:
- Läkarmissionen har förtydligat sin inriktning och har formulerat strategin kring social omsorg, utbildning och självförsörjning. Jag anser att vårt samarbete med Motivation.se medverkar till att göra oss kända bland Sveriges ledare och chefer. Detta ger Läkarmissionen bra förutsättningar att skapa än fler samarbeten bland svenska framgångsrika företag, säger Johan Lilja.

Under 2012 skänker dessutom Motivation.se 5 kronor till Läkarmissionen för alla som går in och  gillar Motivation.se på Facebook.

För mer information kontakta: Per Winblad 070-7565874eller Johan Lilja 070-6288161