Motivation.se satsar på onlineutbildning för ledare

Sveriges ledarskapssajt Motivation.se kompletterar nu sitt redaktionella utbud med onlineutbildningar. Medlemmar och besökare får därmed ytterligare en väg in till fördjupad kunskap kring ledarskap, motivation och organisationsutveckling genom Motivation.se.

- Vi tror att framtiden handlar om att kunna erbjuda betydligt fler dimensioner av kunskapsinhämtning. En digital värld kräver kontinuerlig tillförsel av ny kompetens: regelbundet, flexibelt och i mindre bitar, anpassat för både individer och organisationer. Vår nya kurskatalog för onlineutbildningar kommer att ge våra läsare möjlighet att använda Motivation.se på ett ännu kraftfullare sätt som ett verktyg i vardagen, säger Per Winblad, chefredaktör på Motivation.se.

Onlineutbildningarna vänder sig till målgruppen chefer, ledare och medarbetare som är intresserade av att jobba aktivt med personlig utveckling ur alla dess olika aspekter.

Ända sedan starten för fem år sedan har Motivation.se bevakat ledarskapsområdet genom sitt redaktionella material.

- Våra läsare är nyfikna människor med stort intresse för personlig utveckling inom ledarskapsområdet. De är öppna för att lära nytt och söker hela tiden nya sätt att utveckla sin kompetens. Men de har också ont om tid… Genom att satsa på onlineutbildningar som komplement till det redaktionella på sajten, kan vi erbjuda den här målgruppen ytterligare en möjlighet att fördjupa sina kunskaper på ett lättillgängligt sätt – och på sina villkor, säger Frida Nilsson, redaktionschef Motivation.se.

Här hittar du kurskatalogen på Motivation.se

Är du coach, föreläsare eller utbildare och intresserad av att producera onlineutbildningar för Motivation.se’s kurskatalog är du välkommen att kontakta oss!

Per Winblad
Chefredaktör & ansvarig utgivare
per.winblad@motivation.se

Motivation.se är en guide till värderingsstyrt ledarskap. Vi samlar och delar kunskap, forskning och strömningar inom ledarskap, motivation och goda prestationer på en lättillgänglig plats – allt för att läsaren ska kunna hålla sig uppdaterad och fortsätta utvecklas. Sajten produceras i nätverk tillsammans med företag, experter och skribenter med kopplingar till ledarskapsbranschen.

Citat

Per Winblad, Chefredaktör & ansvarig utgivare