Nominera till Årets VD 2019!

Den 6 november 2019 kommer Årets VD att utses på Hotel At Six i Stockholm, en utmärkelse som för åttonde året i rad uppmärksammar goda förebilder bland Sveriges vd:ar som leder sina organisationer och svenskt näringsliv framåt.

Årets VD 2019 delas ut i fyra kategorier: små, mellanstora, stora företag samt i kategorin Årets Unga VD.

Kriterier som ska uppfyllas för att kunna bli nominerad till utmärkelsen Årets VD:

• Ledarskap - Pristagaren har förmåga att leda människor och har genom sitt ledarskap fått människor att växa.
  • Hållbarhet - Pristagaren tar aktivt ansvar för hur företaget påverkar samhället, ur såväl ekonomiskt, miljömässigt som socialt perspektiv.
  • Lönsamhet - Pristagaren har kunnat visa på god lönsamhet över tid i den verksamhet som hon/han är vd för.

Vinnarna utses av en namnkunnig jury. I juryn ingår: Azita Shariati, vd Sodexo, Charlotte Bohman, generalsekreterare Hand in Hand, Gunilla Herlitz, vd Miltton Labs och tidigare vd för bl.a. Dagens Industri, Meg Tivéus, styrelseproffs, Per Winblad, vd & chefredaktör Motivation.se (ordf), Staffan Hansén, vd SPP, Tony Grimaldi, vd Cycleurope och vice vd Grimaldi industri.

På www.aretsvd.se hittar du all information du behöver, samt formulär för att nominera din kandidat!

Bakom utmärkelsen Årets VD står ledarskapssajten Motivation.se. Huvudpartner är SPP Pension & Försäkring.

Per Winblad, vd & chefredaktör Motivation.se

Om Motivation.se

Motivation.se är din guide till ett värderingsstyrt ledarskap. En digital mötesplats som erbjuder inspiration och kunskap från ledande experter, förebilder och forskare. Våra läsare och medlemmar finns på beslutande poster både inom privat och offentlig verksamhet. Med Årets VD och våra olika events vill vi skapa en grogrund för lärande och innovativt tänkande genom nätverkande, kommunikation och erfarenhetsutbyte.