Nominera till Årets VD 2021!

Den 11 november 2021 kommer Årets VD att utses på Fotografiska i Stockholm. Syftet med utmärkelsen Årets VD är att uppmärksamma och premiera förebilder bland Sveriges vd:ar och genom det goda exemplets makt påverka utvecklingen mot ett mer värderingsdrivet ledarskap och ett långsiktigt hållbart näringsliv.

Årets VD 2021 delas ut i i fyra kategorier: små, medelstora, stora bolag samt i kategorin Årets Unga VD.

Kriterier som ska uppfyllas för att kunna bli nominerad till utmärkelsen Årets VD:

• Ledarskap - Pristagaren har förmåga att leda människor och har genom sitt ledarskap fått människor att växa.
  • Hållbarhet - Pristagaren tar aktivt ansvar för hur företaget påverkar samhället, ur såväl ekonomiskt, miljömässigt som socialt perspektiv.
  • Lönsamhet - Pristagaren har kunnat visa på god lönsamhet i den verksamhet som hon/han är vd för.

Vinnarna utses av en namnkunnig jury. I juryn ingår: Anna Wikland, Country Director Google, Charlotte Bohman, arbetande ordförande Hand in Hand, Erik Engellau-Nilsson, CEO Norrsken Foundation, Hélène Barnekow, CEO Microsoft, Lisa Lindström, CEO EY Doberman, Meg Tivéus, styrelseproffs, Per Winblad, vd & chefredaktör för Motivation.se (ordf), Pia Lanneberg, vd Innerbrand, Staffan Hansén, vd SPP, Tony Grimaldi, vd Cycleurope och vice vd Grimaldi industri och Henrik Engstam Phalén, vd Brightmill.

På www.aretsvd.se hittar du all information du behöver, samt formulär för att nominera din kandidat!

Huvudpartners är Brightmill och SPP Pension & Försäkring.

Bakom utmärkelsen Årets VD står ledarskapssajten Motivation.se.

För mer information kontakta gärna:

Per Winblad, chefredaktör Motivation.se

Motivation.se är en digital mötesplats som vill inspirera och sprida kunskap till alla som är intresserade av arbetsliv och ledarskap. Vi har samlat några av Sveriges ledande experter, förebilder och forskare som frikostigt delar med sig av sin kunskap. Våra läsare och medlemmar finns främst på beslutande positioner inom privat och offentlig verksamhet. Med Årets VD och våra olika events vill vi skapa en grogrund för lärande och innovativt tänkande genom nätverkande, kommunikation och erfarenhetsutbyte.

Snabbfakta

Utmärkelsen Årets VD firar 10 år. Syftet är att uppmärksamma och premiera förebilder bland Sveriges vd:ar och genom det goda exemplets makt påverka utvecklingen mot ett mer värderingsdrivet ledarskap och ett långsiktigt hållbart näringsliv.
Twittra det här
Sedan 2012 har utmärkelsen Årets VD delats ut till trettio vd:ar i kategorierna små, medelstora, stora företag samt i kategorin Årets Unga VD.
Twittra det här
Kriterier som ska uppfyllas för att kunna bli nominerad till utmärkelsen Årets VD är: Ledarskap - Pristagaren har förmåga att leda människor och har genom sitt ledarskap fått människor att växa. Hållbarhet - Pristagaren tar aktivt ansvar för hur företaget påverkar samhället, ur såväl ekonomiskt, miljömässigt som socialt perspektiv. Lönsamhet - Pristagaren har kunnat visa på god lönsamhet över tid i den verksamhet som hon/han är vd för. Pristagaren för Årets Unga VD ska vara under 30 år eller fyller 30 år det år priset delas ut.