Podsamarbete mellan K2 Search, Capacitet och Motivation.se - #påjobbet

K2 SearchCapacitet och Motivation.se slår kunskapspåsarna ihop i ledarskapspodden #påjobbet

- På jobbet handlar helt enkelt om saker som sker på jobbet, högt och lågt. Det ska vi försöka snacka om. Medarbetarskap, ledarskap och sånt som händer vid kaffeautomaten, i lunchrummet, på möten och däremellan.

Så inleder Eva Lindvik det första avsnittet av #påjobbet - podcasten som tar upp samtalsämnen och krämpor som vi alla känner igen från jobbvardagen.

Kan man driva effektiva team om alla jobbar hemma? Är det okej att vara trött på feedback? Kan man hämta energi av att gnälla? Möten – måste man ha dem? Måste man vara glad hela dagarna? Och varför har vi inte förstått lyssnandets kraft?

Eva Lindvik, Affärsområdeschef Capacitet och Johan Segergren, VD K2 Search - lotsar lyssnaren på ett öppet och distanserat sätt genom aktuella teman, med input från lyssnares vardag. #påjobbet-podden har örat mot marken och fingret i luften och du som vill lyssna är en modern och utvecklingsorienterad ledare. Du tycker garanterat att ledarskap ska vara kul och utvecklande, inte svårt och komplicerat. Inspiration blandas med matnyttiga tips – ambitionen är att bidra till att göra uppdraget spännande, kul och framförallt hands-on.

Hur kul får vi ha på jobbet?
Temat för första gemensamma avsnittet är: det är roligare när det är roligt. Ett tema som Eva Lindvik tidigare lyft som gästskribent på Motivation.se - ”Det du fokuserar på förstärks, sägs det. Frågan är om vi inte har fokuserat tillräckligt på nackdelarna med att vara chef?”

Här hittar du första samproduktionen av #påjobbetpodden - Det är roligare när det är roligt. "Vad är det för fel med att ha kul och varför har det plötsligt blivit oproffsigt?"

Om programledarna - Eva Lindvik och Johan Segergren
Eva Lindvik brukar säga att hon har jobbat med människor och grupper både på botten och på toppen. De erfarenheterna har gett henne viktiga kunskaper om vilka förutsättningar människor behöver för att kunna må bra, samarbeta, utvecklas och skapa resultat på jobbet. Eva gillar rörelse och framdriften i alla sammanhang och hon älskar att vända och vrida på sanningar.

Johan Segergren är en 46-årig Österåkersbo. Den röda tråden i hans karriär är passion för människor, affärer och ledarskap. Johan grundade Wise Consulting 2001 och har sedan dess innehavt ledande positioner inom Wise Group AB. Idag är han VD för K2 Search AB. Johan är en fena på affärer, och får energi av att se det som växer, såväl kunder som medarbetare och organisationer.

Samtliga avsnitt av #påjobbet-podden hittar du här!

Redaktionschef på Motivation.se, Frida Nilsson, kommenterar samarbetet:
- Det är precis så här samarbete ska fungera: två parter som kompletterar varandra i både kunskap, målgrupp och behov. När Eva och Johan och gänget presenterade den här tanken för oss, krävdes det inte många timmar för att fatta beslutet att tacka ja till att göra det här tillsammans. Det är en perfect match och riktigt kul att få chansen att ge våra läsare ännu mer relevant innehåll. Det kommer också innebära ett fördjupat redaktionellt och kreativt arbete tillsammans framöver. Johan och Eva är en strålande programledarkombo – kunniga, roliga och har en snygg fingertoppskänsla för vilka ämnen som faktiskt är relevanta. Och de har en osedvanligt bra tajming och distans! Det är svårt att sluta lyssna.

Snabb fakta
Capacitet, ett affärsområde inom Wise Consulting, erbjuder utbildningar och utvecklingsprogram inom ledarskap. K2 Search grundades 1996 och är ett av Nordens ledande headhuntingföretag. Båda företagen ingår i Wise Group AB, som är noterat på OMX First North Premier. Motivation.se är en guide till värderingsstyrt ledarskap. Läsarna får snabbt och överskådligt ta del av trender, reportage och forskning kring ledarskap, motivation och mänsklig utveckling. Ledorden är kunskapsspridning, lösningsfokus och goda förebilder.

För mer information, kontakta oss gärna:

Mobil: 0707-56 58 74 eller mail: per.winblad@motivation.se