Vem vill du se som Årets vd 2013?

Nu kan du nominera din vd-kandidat och anmäla dig till evenemanget på Berns. Där kommer Årets vd 2013, i kategorierna små, mellanstora och stora bolag, att utses av en namnkunnig jury.

I juryn ingår:
Bosse Brixeman, vd Executive People, Cathrin Sahlgren, vd Selecta, Cecilia Giertta, vd Sveriges Bryggerier, Johan Lilja, direktor Läkarmissionen, Kattis Ahlström, generalsekreterare, BRIS, Mikael Smedeby, vd Advokatfirman Lindahl, Peter Bodin, vd Grant Thornton, Sigrun Hjelmquist, executive partner Facesso AB, Per Winblad, vd & chefredaktör, Motivation.se, Ulf Spendrup, vice vd Spendrups

Kriterier som ska uppfyllas för att kunna bli nominerad till utmärkelsen Årets vd:

• Pristagaren har förmåga att bygga en organisation och har visat goda resultat i de verksamheter som han/hon har varit vd för.
  • Pristagaren har förmåga att leda människor och har genom sitt ledarskap fått människor att växa.
  • Pristagaren arbetar i någon form med CSR (Corporate Social Responsibility) och tar aktivt ansvar för hur företaget påverkar samhället, ur såväl ekonomiskt, miljömässigt som socialt perspektiv.

Var med och lyft fram goda exempel på personer som förutom att driva framgångsrika företag också förstår sin roll att skapa ett hållbart och socialt ansvarstagande samhälle. På hemsidan för Årets vd finns all information om utmärkelsen och hur nomineringen går till.

Huvudsponsorer för Årets vd 2013 är revisions- och konsultföretaget Grant Thornton och Advokatfirman Lindahl. Mediapartner är Svenskt Näringslivs tidning Entreprenör.

Instiftare till utmärkelsen Årets vd är Motivation.se och Executive People.

Per Winblad, vd & chefredaktör Motivation.se

Bosse Brixeman, vd Executive people AB
Tfn: 08-5000 54 32 eller e-post: bosse@executivepeople.se

På ledarskapssajten Motivation.se samlar vi kunskap, forskning och strömningar inom ledarskap, motivation och goda prestationer i syfte att ge inspiration, nya insikter och perspektiv i den viktiga rollen som ledare. Våra läsare och medlemmar finns på beslutande poster både inom privat och offentlig verksamhet. Tillsammans bidrar vi till utvecklingen av Svenskt näringsliv genom kreativa och inspirerande ledare.

Executive People är ett av Sveriges största utbildningsföretag och utbildar årligen 100-tals vd/ ledare och befattningshavare inom effektivt styrelsearbete och till rollen som vd. Vi erbjuder personer som arbetar i små och medelstora företag utbildningar inom vd-skapet, styrelsearbete, management samt ledarskap.