Motorola presenterar ny global designstrategi på 3GSM

Report this content

Cannes, 14 februari 2005 - Under 3GSM World Congress i Cannes presenterar Motorola en ny global designstrategi som följer upp förra årets stora succé RAZR V3. Två nya mobiltelefoner exemplifierar två olika designlinjer, en med rundade former och en supertunn. Motorola bekräftar också sin ledande position inom 3G med flera intressanta nyheter.

” Nu lanseras Motorola fjärde generationens 3G-telefoner. Operatörer och användare erbjuds telefoner med prestanda och alla de funktioner som gör att 3G på riktigt kan ta fart under 2005, säger Jessica Frithiof, Försäljningschef för Motorolas mobiltelefoner i Sverige. Med dessa senaste 3G-nyheter i vår produktportfölj kan vi erbjuda det absolut bredaste utbudet oavsett om dina behov kretsar runt musik, film, videoklipp, spel, bilder eller helt enkelt stora datamängder." På 3GSM kommer Motorola även att exemplifiera sin vision om Seamless Mobility. Här visas unika lösningar och nya telefoner som förenklar tillgängligheten till information, nyheter, underhållning oavsett om du befinner dig i hemmet, i bilen, på jobbet eller på väg mellan någon av dessa. ” Dagens lanseringar visar på Motorolas förmåga att förena unik teknologi med iögonfallande och funktionell design, som telefoner som SLVR V8, PEBL V6 och RAZR V3 är tydliga bevis för, säger Ed Zander, Chairman och CEO, Motorola. Vi har ett väldigt bra utgångsläge. Våra produkter och lösningar har motsvarat kundernas behov och krav vilket 2004 års resultat är ett tydligt bevis på. Med ökade marknadsandelar och lönsamhet ser vi en mycket gynnsam trend som vi kommer att bygga vidare på under 2005.” Kort fakta om kommande mobilnyheter från Motorola Design Motorolas succé med RAZR V3 har banat väg för en ny designstrategi innehållande två designlinjer. Motorola PEBL V6 är en elegant vikbar telefon med rundade former och polerat metallskal. Telefonen är också utrustad med en unik mekanism som gör det enkelt att öppna och stänga mobilen med en hand. Den andra designlinjens stora nyhet är Motorola SLVR V8, en supertunn candybar-telefon som väger enbart 85 gram. RAZR V3 lanseras nu också i en svart upplaga. Föregångaren i silver är också nominerad till 3GSM World Congress "Best Mobile Handset" 3G 3G-telefonerna Motorola A1010, E1120 och E1060 kommer utrustade med nya funktionaliteter som i alla prissegment lovar rafflande upplevelser inom spel, videoklipp, musik, film och nedladdningar. EDGE Med EDGE-teknologin kan operatörerna erbjuda högre hastighet och kapacitet i befintliga GSM nät, något som diskuteras på många håll. Av Motorolas nyheter på 3GSM är PEBL V6, Motorola V235 och V360 EDGE- telefoner. Läs mer om årets mobilnyheter på: http://www.motorola.com/mediacenter Om Motorola Motorola är en världsledande leverantör av mobila produkter och lösningar över bredband, inbäddade system och trådlösa nätverk. Motorola utvecklar och säljer integrerade kommunikationslösningar för privatpersoner, företag, organisationer och myndigheter. Motorola utnyttjar konvergensen mellan teknologierna för smart, snabb, kostnadseffektiv och flexibel mobil kommunikation oavsett tid och rum. Motorolas försäljning uppgick under 2004 till 31.3 miljarder dollar. Kontakt Motorola AB Jakob Cederquist, Informationschef Tlf: 08 735 94 11 Mobil: 0708 44 45 44 Email: jakob.cederquist@motorola.com