Njut av musik och se bra ut med den stilmedvetna nya MOTO™ U9

Report this content

Sensuell och smart design kombinerar Motorolas distinkta stil med den ultimata mobilmusikupplevelsen.

Stockholm, 22 oktober 2007 – Motorola visar musikens allra mest stilmedvetna sida genom lanseringen av MOTO U9. Tack vare en unik teknikutveckling för leverans av mobil musik och nöje gör U9 musiklyssnandet till ett nöje för alla sinnen. Den låter mobilanvändare njuta av i musik samtidigt som de visar upp sig för omvärlden genom en elegant form, Stereo Bluetooth®, CrystalTalk™ teknologi, externa touch-kontroller för musikspelaren, och flytande, animerade skärmsläckare som dyker upp på den externa displayen utan att man behöver öppna mobilen.

U9 kommer med det senaste i mobil musik:

• Byt lätt från samtal till musik och tillbaka igen; ditt musikbibliotek är bara ett enkelt knapptryck bort och MOTO U9 pausar även musiken automatiskt när det ringer.
• Microsoft Windows Media® Player 11 gör att U9 är redo att användas direkt när du öppnar kartongen, med enkel synkronisering och automatisk igenkänning av mobilen.
• Den inbyggda musikspelaren kan hantera de flesta musikfiler: Windows® WMAv10 och Janus DRM, MP3, AAC, AAC+, AAC+ enhanced.
• Tillgång till nedladdning av de senaste hitsen från över 200 musikaffärer direkt till mobilen från en dator som har USB 2.0 för snabb överföring och datatillgång.¹, ²

Ytterligare funktioner fulländar den mobila upplevelsen:

• Upp till 25MB av användarminne ³ och ett extra microSD minneskort gör att du kan lagra 4GB med musik, bilder och annan media.
• Innovative CrystalTalk teknologi för klar och tydlig samtalskvalitet.
• Stereo Bluetooth trådlös teknologi gör att du kan njuta av en trådlös mobilstereo.4.
• Avancerad röstigenkänning för att ringa upp och samtala tar hands free”-begreppet till nya höjder.
• En 2.0 megapixel kamera med 8x zoom, multi-shot funktionalitet, videoinspelning och –uppspelning, och ljus- och landskapsfinnare levererar tryckfärdiga5 bilder av hög kvalitet som du kan dela med andra.
• Imponerande meddelandekapacitet med MMS, SMS, WVIM, Push Email.

- MOTO U9 kombinerar det överraskande med det bekanta, det senaste i design och funktioner med den nästa versionen av Motorolas klassiska snäckskals-design – och allt detta för att kunna leverera den mest stilfulla och dynamiska mobila musikupplevelsen. MOTO U9 förkroppsligar den stilfulla sidan av Motorolas musikförsedda telefoner och utökar ytterligare vår starka produktportfölj för en mångfacetterad, global kundbas, säger Rob Shaddock, senior vice president för Feature and Mass Market Phones, Mobile Devices, Motorola.

Den kurviga U9 har inga skarvar, är liten och lätt och har designats för att passa perfekt i din hand eller din ficka. Den metalliska finishen lever upp med animerade skärmsläckare som till synes ”flyter” över den försjunkna externa displayen. Men den externa displayen är inte bara snygg att se på utan erbjuder även praktiska touch-knappar som ger dig direkt kontroll till din musikspelare utan att behöva öppna telefonen.

Ett helt ekosystem
För att ytterligare förhöja den mobila musikupplevelsen så har Motorola skapat ett helt ekosystem av produkter, tillbehör och tjänster som gör det lätt att komma åt, ladda ned och njuta av digital musik.

Genom ett exklusivt samarbete med artisten Fergie kan Motorola erbjuda, för utvalda marknader, exklusivt innehåll på telefonen, marknadsföringsaktiviteter samt kampanjer för TV och tidskrifter.

- Fergie har vunnit Grammys, sålt platina många gånger om, men framför allt är hon en kvinna på den yttersta framkanten vad gäller modern stil. Hon är den perfekta ikonen för att hjälpa oss kommunicera till kunder att stil och musik är grundläggande för människor när vi uttrycker oss själva – och att MOTO U9 förkroppsligare dessa kvalitéer, säger Joni Christensen, ansvarig inom Global Music Marketing, Mobile Devices, Motorola.

Mer information om dessa tjänster och kampanjer kommer snart.

För mer information, besök http://direct.motorola.com/hellomoto/motoU9.

Tillgänlighet
MOTO U9 förväntas släppas för försäljning under fjärde kvartalet 2007 I Asien, Latinamerika och Europa. För tillgänglighet och priser i ditt land, kontakta ditt lokala Motorola-kontor.

För mer information kontakta:
Jakob Cederquist
Informationschef, Motorola Sverige
Jakob.Cederquist@motorola.com

Vissa mobilfunktioner stöds eventuellt inte av din mobiloperatör och/eller så begränsar mobiloperatörens nätverk mobiltelefonens funktionalitet. Kontakta din mobiloperatör för detaljer. Alla funktioner, funktionalitet och andra specifikationer kan ändras utan förvarning eller andra åtaganden.

1 Funktionen beror på ditt mobiloperatörs nätverk och/eller ditt SIM-kort och är inte tillgängligt i alla områden. Kostnader för uppkoppling och datatrafik och liknande tjänster kan tillkomma.

2 Otillåten kopiering av upphovsrättsskyddat material är emot upphovsrättslagar i USA och andra länder. Den här mobiltelefonen är enbart avsedd för att kopiera icke-uphovsrättsskyddat material, material som du äger upphovsrätten till eller material som du har tillåtelse av upphovsrättsägaren att kopiera. Om du är osäker om du har rätt att kopiera något material, vänligen sök juridisk expertis.

3 Tillgängligt användarminne varierar beroende på telefonens konfiguration, vilket i sin tur beror på din mobiloperatör.

4 Den här mobilen stödjer Bluetooth A2DP och AVRCP profiler. För att Bluetooth-mobiler skall kommunicera med andra Bluetooth-försedda anordningar måste de använda samma Bluetooth-profil. För att avgöra vilka profiler som stöds av andra Motorola-mobiler, besök www.hellomoto.com/bluetooth. För andra mobiler och anordningar, kontakta deras respektive tillverkare. Vissa Bluetooth-funktioner, inklusive de som är listade här, kan eventuellt inte stödjas av alla kompatibla Bluetooth-maskiner, och/eller den funktionalitet som de erbjuder kan vara begränsad i vissa mobiler, eller av vissa mobiloperatörer. Kontakta din mobiloperatör för att avgöra funktionstillgång och –funktionalitet.

5 Extra skrivare krävs.