Touchscreen i färg, datalagring och Wi-Fi: Ny handdator förenklar lagerhanteringen

Report this content

Motorola Solutions, Inc. (NYSE: MSI) lanserar den mobila handdatorserien MC2100. MC2100-serien är utvecklad för att möta små, mellanstora och stora industriföretags krav på ökad driftseffektivitet och utbud på lösningar inom mobila handenheter. Med sin lätta vikt och ergonomiska utformning är handdatorn ideell för lagerhantering och påfyllning. MC2100-serien förväntas vara tillgänglig på marknaden under första kvartalet 2012.

– MC2100 är baserad på Motorola-teknologi som garanterar att kvalitets- och prismedvetna kunder även får en ergonomisk lösning. För våra existerande kunder kommer lösningen betyda mycket, eftersom den öppnar upp nya marknadssegment över hela världen, säger Jonas Folkesson Sverigechef på Motorola Solutions.

Även George Zicman, senior vice president på Quest Solution, säger att han är mycket nöjd över de nya marknadsmöjligheterna som MC2100-serien ger.

– MC2100 möter efterfrågan från många av våra kunder på en tålig mobilenhet med touchscreen i färg, kombinerat med datalagring och Wi-Fi till ett konkurrensmässigt pris.  Tillsammans med vår WTMiP-programvara och mjukvarulösningen VIA-suite, är MC2100 perfekt för lagerhantering. Den kommer bidra till ökad effektivitet för våra kunder inom detalj- och apoteksbranschen, säger George Zicman

Fakta om MC2100

• Motorola omdefinierar standarden för mobildatorer anpassade för industrin med fem konfigurationer av MC2100, som inkluderar tre olika scanners, möjlighet för batch- och WLAN-uppkoppling samt vertikalspecifika tillbehör.
  • Den lätta och ergonomiska MC2100 är ideell för lagerhantering och påfyllning samt hyll- och prismärkning.
  • MC2100 är den första enheten med stöd för HTML5 via Motorolas RhoElements.
  • Support och integration mellan plattformar är möjligt, eftersom MC2100 bygger på samma hårdvara som andra mobila enheter från Motorola.
  • Serviceprogrammet Service from the Start with Comprehensive Coverage program täcker normalt slitage, till exempel utomstående skador på interna och externa komponenter.
  • MC2100 förväntas vara tillgänglig på marknaden under första kvartalet 2012.

För mer information vänligen besök:

Hemsida: Motorola Solutions Global Services

Blogg: Next Generation Enterprise

Twitter: www.twitter.com/motoretail och www.twitter.com/motwireless

Presskontakt:
Elvan Lindberg, Motorola Solutions

E-mail: elvan.lindberg@motorolasolutions.com

Om Motorola Solutions

Motorola Solutions är en ledande leverantör av kommunikationsprodukter och tjänster inom affärs- och uppdragskritisk verksamhet för företag och myndigheter. Genom banbrytande innovation och kommunikationsteknologi är Motorola Solutions en global ledare som möjliggör för sina kunder att vara bäst när det gäller. Motorola Solutions är listade på New York börsen under förkortningen “MSI.” För mer information, besök www.motorolasolutions.com. För löpande nyheter, besök gärna vårt mediecenter eller prenumerera på vår news feed

MOTOROLA, MOTO, MOTOROLA SOLUTIONS and the Stylized M Logo are trademarks or registered trademarks of Motorola Trademark Holdings, LLC and are used under license. All other trademarks are the property of their respective owners. ©2011 Motorola Solutions, Inc. All rights reserved.

Taggar: