moveAround AB får ny VD

Report this content

moveAround AB får ny VD Styrelsen i moveAround AB har valt att tillsätta Pelle Svensson som ny VD i bolaget. Han börjar sitt förordnade med omedelbar verkan. Pelle Svensson, som fram tills nu varit vice VD i företaget, ersätter Mikael Dellsand på posten. - Beslutet att tillsätta Pelle Svensson är resultatet av en längre rekryteringsprocess där ett flertal kandidater utvärderats. Det är styrelsens övertygelse att vi i Pelle Svensson funnit den mest lämpade att leda moveAround in i framtiden, säger Christer Malm, styrelseordförande i moveAround. Pelle Svensson är utbildad civilingenjör med inriktning elektronik. Han har även en examen i Business and Administration från Handelshögskolan i Stockholm. Innan moveAround kommer han närmast från Siemens där han fungerat som egen konsult i rollen som International Sales & Marketing Manager. - moveAround är ett företag med en enorm utvecklingspotential. Det känns otroligt spännande och utmanande att få vara en del i detta. Forskningen säger att all teknikanvändning sker exponentiellt. När Internet kom så var användarantalet väldigt lågt. Idag är det något alla har tillgång till. Räknar vi med samma exponentiella utveckling för den mobila marknaden så har vi en närmast explosiv ökning framför oss, säger Pelle Svensson. moveAround är ett företag som startats av inkubatorn Starthouse AB. Beslutet att nu ersätta Mikael Dellsand som VD är helt i enlighet med Starthouse process för utveckling av nya företag. - Att, då tiden var mogen, byta VD i moveAround var planerat redan då företaget startades, berättar Mikael Dellsand, avgående VD på moveAround och tillika General Manager i Starthouse AB. Då Starthouse startupföretag nått en viss storlek och mognad ska ledande personer från Starthouse, som jag själv, successivt ersättas med ordinarie nyckelpersoner som kan accelerera företagets utveckling ytterligare. MoveArounds styrelse har i Pelle hittat en förträfflig övergång mellan startupfasen och det mogna företaget. Om moveAround MoveAround är ett konsultföretag med ursprung i telekombranschen. Ett företag som framför allt skall ses som affärsstrateger i den nya, mobila ekonomin. moveAround erbjuder kvalificerad service inom utveckling av mobila datakommunikationslösningar. Ambitionen är att bli världsledande på att producera mobila tjänster. Under våren inleds en första utlandsetablering. Antalet anställda är 92 och kontor finns i Stockholm, Göteborg, Malmö och Karlskrona. Bolaget finns även representerat i Köpenhamn. Mer information finns på deras webbplats: www.movearound.com För mer information, kontakta: Pelle Svensson Mikael Dellsand Christer Malm VD General Manager Styrelseordförande moveAround AB Starthouse AB moveAround AB Tel: 0733-633 001 Tel: 0733-633 203 Tel: 08-614 4301 pelle.svensson@movearound.com mikael@starthouse.se Om Starthouse Starthouse AB hjälper innovatörer och entreprenörer att på kort tid förverkliga affärsidéer och bygga lönsammare företag genom att kombinera kunskap om affärsutveckling och finansiering med operativt ansvar för management och human resources. Företagen är inte själva riskkapitalister men har ett brett kontaktnät med investerare. Mer information finns på webbplatsen: www.starthouse.se För mer information, kontakta: Magnus Nilsson, Sven Jansson VD Vice VD Starthouse AB Starthouse AB Tel: 0733-633 201 Tel: 0733-633 202 magnus@starthouse.se sven@starthouse.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/26/20001026BIT01470/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/26/20001026BIT01470/bit0002.pdf