moveAround ombildar verksamheten

Report this content

moveAround ombildar verksamheten moveAround AB har enligt ursprunglig kapitaliseringsplan haft behov av att under hösten införskaffa nytt riskkapital för att säkerställa sin verksamhet. På grund av det rådande marknadsläget har detta inte lyckats. Bolagets styrelse har därför beslutat att vidta kraftfulla åtgärder för att så snabbt som möjligt nå lönsamhet. Som ett led i detta har all personal varslats, men ingen är ännu uppsagd. En första åtgärd är en ombildning av verksamheten. Detta för att så snabbt som möjligt nå lönsamhet. Genomförandet av rekonstruktionen innebär samtidigt att 35 arbetstillfällen säkras. - Det är ett nödvändigt stålbad som vi nu går igenom. Det känns oerhört tufft, men vi måste anpassa kostymen efter rådande omständigheter. Det finns, trots allt, en stark tro på vår affärsidé. Efter ombildningen anser jag, att vi har vad som krävs för att lyckas som det starkt nischade konsultbolag inom trådlös kommunikation vi är, säger Björn Waldt, som i samband med rekonstruktionen tillträtt som ny VD. Björn Waldt kommer närmast från Telelogic Sverige AB, och har tidigare bland annat varit VD för Telelogi UK Ltd, England åren 1995-1999. Pelle Svensson, som från slutet av september fram tills nu varit VD, har i samråd med styrelsen lämnat över posten till Björn Waldt. Om moveAround moveAround är ett oberoende konsultföretag med ursprung i telekombranschen. Ett företag som framför allt skall ses som affärsstrateger i den nya, mobila ekonomin. moveAround erbjuder kvalificerad service inom utveckling av mobila datakommunikationslösningar. Kontor finns idag i Stockholm, Göteborg, Malmö och Karlskrona. Bolaget finns även representerat i Köpenhamn. Mer information finns på webbplats: www.movearound.com För mer information, kontakta: Christina Karlsson christina@starthouse.se Tel 0733-63 3218 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/23/20001123BIT00970/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/23/20001123BIT00970/bit0002.pdf