Airmee blir strategisk partner i MoveByBikes reklamaffär

MoveByBike Europe AB ("MoveByBike") meddelar att Airmee blir en strategisk partner i bolagets reklamaffär. Som en del av samarbetet kommer Airmee att marknadsföras i samband med leveranser som MoveByBike utför för dem. Airmee kommer även att ge sina kunder möjlighet att marknadsföra sig vid leveransen av deras produkter till konsumenterna.

Samarbetet innebär att konsumenterna får sina varor snabbt och effektivt, samtidigt som de får kännedom om de miljövänliga transportlösningarna som Airmee, MoveByBike och e-handlarna erbjuder. Leveranserna sker med MoveByBikes el-lastcyklar, som minskar utsläppen och bidrar till en mer hållbar stadslogistik.

Elin Hären, VD för Airmee, kommenterar: "Vi är väldigt glada över att fördjupa vårt samarbete med MoveByBike genom denna reklamaffär. Det ger oss möjlighet att erbjuda våra kunder ett sätt att stärka sina varumärken samtidigt som de bidrar till hållbar stadslogistik. Genom att marknadsföra sig i samband med leveranserna kan våra kunder nå sina konsumenter på ett helt nytt sätt, där hållbarhet och effektivitet står i centrum. Det är en win-win för alla parter, och vi ser fram emot att se detta samarbete växa."

Fredrik Videlycka, Interim VD för MoveByBike, kommenterar: ”Detta partnerskap med Airmee är en fantastisk möjlighet att kombinera hållbara leveranslösningar med vårt innovativa marknadsföringskoncept. Vi ser fram emot att kunna erbjuda våra gemensamma kunder och deras konsumenter en upplevelse där varumärken och hållbarhet möts på ett naturligt sätt i stadsmiljön.”

Om Airmee och partnerskapet
Airmee är ett snabbväxande tech-baserat logistikföretag som erbjuder hållbara och snabba leveranser för e-handeln. MoveByBike har ingått ett långsiktigt partneravtal med Airmee, värt mellan 15 och 20 miljoner kronor per år. Genom detta avtal levererar MoveByBike utsläppsfria godsleveranser med sina el-lastcyklar, vilket stödjer både Airmees och MoveByBikes hållbarhetsmål. Avtalet stärker MoveByBikes närvaro och kapacitet att hantera ökade volymer i både Stockholm och andra nordiska städer.

Fredrik Videlycka, Interim VD
Telefon: +46 (0) 739 46 26 20
E-post: fredrik.videlycka@movebybike.se

MoveByBike är verksamma inom e-handel, logistik och mikromobilitet och är idag en av få aktörer på marknaden som arbetar med helt miljövänlig transport. Transporten sker med Bolagets egenutvecklade och inköpta el-lastcyklar, fordonen är eldrivna med en lastvikt på 200 kilo och lastutrymme på upp till fyra kubikmeter. Bolagets fordon är flexibla och lätta att operera med i städer där trafiken annars är ett problem, samtidigt som de möjliggör en högre produktivitet och effektiv transport eftersom de kan arbeta på både cykelvägar och bilvägar. Under 2020 genererade Bolaget en omsättning på cirka 27 MSEK och över 500 000 leveranser genomfördes. MoveByBike har för avsikt att expandera verksamheten i Norden samt bredda sin verksamhet inom e-handel.