Chainge ApS, dotterbolag till MoveByBike, har försatts i konkurs

MoveByBike Europe AB (Publ) ("MoveByBike" eller "Bolaget") meddelar att Chainge ApS, ett dotterbolag till MoveByBike, har ansökts i konkurs av en borgenär och att ansökan idag 13 augusti 2024 har godkänts av dansk domstol.

I samarbete med konkursförvaltaren kommer vi nu att undersöka möjligheterna att i någon utsträckning fortsätta verksamheten. Vi kommer att arbeta noggrant för att utforska alla tillgängliga alternativ och bedöma hur vi bäst kan gå vidare under dessa omständigheter.

Vi är tacksamma för det stöd vi har fått från alla berörda och kommer att fortsätta informera om utvecklingen i detta ärende.

Investerare som före offentliggörandet av denna information har gjort en anmälan eller på annat sätt samtyckt till förvärv av aktier i den företrädesemission som offentliggjordes den 2 juli 2024 (”Företrädesemissionen”) har rätt att återkalla sin anmälan eller sitt samtycke inom två handelsdagar från offentliggörandet av detta pressmeddelande, det vill säga senast den 15 augusti 2024. Återkallelse ska ske skriftligen till Eminova Fondkommission AB, Biblioteksgatan 3, 111 46 Stockholm eller via e-post till info@eminova.se. Investerare som anmält sig för förvärv av aktier genom förvaltare ska kontakta sin förvaltare gällande återkallelse. Anmälan som ej återkallats kommer att förbli bindande och investerare som önskar kvarstå vid sin anmälan om förvärv av aktier i MoveByBike behöver inte vidta några åtgärder.

Fredrik Videlycka, Interims VD

MoveByBike är verksamma inom e-handel, logistik och mikromobilitet och är idag en av få aktörer på marknaden som arbetar med en helt miljövänlig transport. Transporten sker främst med Bolagets egenutvecklade cykel – en eldriven cykel med en möjlig lastvikt på 200 kilo och lastutrymme på upp till fyra kubikmeter. Bolagets transportcyklar är flexibla och lätta att operera med i städer där trafiken annars är ett problem samtidigt som de möjliggör en högre produktivitet och effektiv transport eftersom de kan arbeta på cykelväg såväl som bilväg. MoveByBike har för avsikt att expandera verksamheten i Norden samt bredda sin verksamhet inom e-handel.

Denna information är sådan som MoveByBike är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-08-13 18:25 CET.