MoveByBike fortsätter att växa reklamintäkterna med Zalando

MoveByBike Europe AB (”MoveByBike”) har med vår partner inom reklamaffärer, Berlingo Media AB, ingått en ny affär med Zalando. Som en del av avtalet kommer Zalando att marknadsföras via MoveByBikes fordon under veckorna 47 och 48.

Reklamaffären är en kompletterande del av MoveByBikes distributionsverksamhet, där kunder erbjuds att synas på MoveByBikes gröna el-lastcyklar vilka adresserar Sveriges och Danmarks mest folktäta områden. Genom att marknadsföras via MoveByBike skapas både medvetenhet och känslor hos konsumenterna, samtidigt som det bidrar till hållbara och miljövänliga transporter.

Oscar Stark, VD på Berlingo Media AB, kommenterar: "MoveByBikes el-lastcyklar är ett outnyttjat medium med stor potential. Det är verkligen spännande att samarbeta för att utveckla detta och att bygga upp en ny typ av reklamkanal. Vi ser fram emot att växa denna affär tillsammans med MoveByBike."

Fredrik Videlycka, Interim VD på MoveByBike, kommenterar: "Att Zalando väljer att synas via MoveByBike är ytterligare ett bevis på hur eftertraktat vårt annonsutrymme är. I vårt arbete för att fördubbla bolagets omsättning och nå lönsamhet under nästa år så är affärer likt denna en viktig beståndsdel. Därför är det glädjande att se att vår strategi för ytterligare intäktskällor bär frukt, såsom denna affär, vilken möjliggjorts genom ett nära samarbete med Berlingo Media. I samband med fortsatta regleringar och krav kring miljövänliga transporter, där bland annat Miljözon 3 snart implementeras i Stockholm, står vi redo med en ledande position för att växa och erbjuda efterfrågade hållbara lösningar inom både transport och reklam."

Fredrik Videlycka, Interim VD
Telefon: +46 (0) 739 46 26 20
E-post: fredrik.videlycka@movebybike.se

MoveByBike är verksamma inom e-handel, logistik och mikromobilitet och är idag en av få aktörer på marknaden som arbetar med helt miljövänlig transport. Transporten sker med Bolagets egenutvecklade och inköpta el-lastcyklar, fordonen är eldrivna med en lastvikt på 200 kilo och lastutrymme på upp till fyra kubikmeter. Bolagets fordon är flexibla och lätta att operera med i städer där trafiken annars är ett problem, samtidigt som de möjliggör en högre produktivitet och effektiv transport eftersom de kan arbeta på både cykelvägar och bilvägar. Sedan starten har Bolaget genomfört över 1 000 000 leveranser och har som mål att bli Nordens ledande aktör inom last-mile mobility.