Utfall från andra möjlighet till kvittningsemission

I enlighet med det tidigare utskickade pressmeddelandet 6/6-24 gällande möjligheten för aktieägarna i Bzzt AB att delta i en andra kvittningsemission, är denna process nu avslutad. Utfallet av den andra möjligheten blev enligt följande:

• Totalt antal accepterade Bzzt aktier: 479 348
  • Genererat antal MBB aktier: 2,459 611
  • Fraktioner (ej hela aktier): 834,33

Konverteringsförhållandet för denna emission var att 15 aktier i Bzzt AB byts mot 77 aktier i MoveByBike. Efter denna konvertering kontrollerar MoveByBike nu 98,3% av Bzzt AB.

Erbjudandet förmedlades liksom tidigare i samarbete med Nordic Issuing AB.

Telefon: +46 (0)40 632 00 20

E-post: info@nordic-issuing.se

www.nordic-issuing.seinfo@nordic-issuing.se

Lisette Hallström, VD

Telefon: +46 (0) 76 020 20 96

E-post: lisette.hallstrom@movebybike.se

MoveByBike är verksamma inom e-handel, logistik och mikromobilitet och är idag en av få aktörer på marknaden som arbetar med en helt miljövänlig transport. Transporten sker främst med Bolagets egenutvecklade cykel – en eldriven cykel med en möjlig lastvikt på 200 kilo och lastutrymme på upp till fyra kubikmeter. Bolagets transportcyklar är flexibla och lätta att operera med i städer där trafiken annars är ett problem samtidigt som de möjliggör en högre produktivitet och effektiv transport eftersom de kan arbeta på cykelväg såväl som bilväg. MoveByBike har för avsikt att expandera verksamheten i Norden samt bredda sin verksamhet inom e-handel.