MoveHome lanserar nya husmodeller

Report this content

Hustillverkaren Trivselhus nya varumärke MoveHome revolutionerar sättet att bygga hus. Nu lanserar företaget fem nya husmodeller till de femton som redan finns på marknaden.

– Med våra tjugo olika husmodeller att utgå ifrån kan alla människor bygga sitt eget drömhus, säger arkitekten Bernt Gustavzon.

MoveHome är ett personligt, enkelt och prisvärt sätt att bygga egen villa. Nyckeln är det nya digitala verktyget ”Bygg online” som gör att alla kan bygga sitt personliga hus på webben och få pris direkt.

Intresset för MoveHome har varit stort direkt från starten hösten 2012. Nu har MoveHome lyssnat på kundernas önskemål och utvecklat fem nya husmodeller som täcker upp fler stilar, andra byggnadskrav och behov av lite större yta med fler sovrum på ett våningsplan.

Två av de nya husmodellerna är sluttningshus, en modell som inte tidigare funnits hos MoveHome, med möjlighet att bygga på en tomt som antingen sluttar mot eller från gatan (MOVE #16 och MOVE #17). Här finns också två hus i New England-stil med härlig känsla och vackra detaljer – och möjlighet att inreda vindsplanet direkt eller senare (MOVE #18 och MOVE #19).

Det femte huset är ett modernt enplanshus för den stora familjen. Huset är 152 kvadratmeter stort och har bland annat separat föräldradel och barndel som möjliggör praktisk avskildhet (MOVE #20).

– Varje husmodell breddar och utvecklar vårt erbjudande och gör det ännu mer komplett, säger Bernt Gustavzon. Med ”Bygg online” kan man sedan välja hur man vill utforma sitt hus, till exempel om man vill ha traditionellt sadeltak eller ett modernt pulpettak och träpanel eller puts.

För mer information vänligen kontakta:
Bernt Gustavzon, tel 0709-92 42 15, bernt.gustavzon@trivselhus.se

MoveHome är ett varumärke som marknadsförs och säljs av Trivselhus, en av Sveriges största hustillverkare och en del i skogskoncernen Södra. Nytänkande kombineras med gedigen erfarenhet och köptrygghet, vilket möjliggör ett helt nytt sätt att bygga hus. Nyckeln är ”Bygg online” som gör att alla kan bygga sitt personliga hus på webben och få pris direkt. Huvudanläggningen ligger 15 km söder om Vetlanda i samhället Korsberga, men husen tillverkas även vid anläggning i närbelägna Landsbro. Trivselhus/MoveHome har ca 25 försäljningskontor från Malmö i söder till Örnsköldsvik i norr. Under 2012 levererade Trivselhus runt 220 hus och har ca 180 anställda.

Taggar:

Citat

Med våra tjugo olika husmodeller att utgå ifrån kan alla människor bygga sitt eget drömhus.
Bernt Gustavzon, arkitekt