Världspremiär för visningshus från MoveHome

Report this content

MoveHome revolutionerar sättet att bygga hus och har på kort tid etablerat sig som ett ledande varumärke. Helgen 1-2 juni bjuder MoveHome in till världspremiärer för sina visningshus i Stockholm, Göteborg och Malmö.

– Vi erbjuder något helt nytt på husmarknaden, säger marknadschefen Roger Simonsson.

Hustillverkaren Trivselhus lanserade MoveHome hösten 2012 och varumärket har redan placerat sig i toppen bland svenska husföretag vad gäller marknadsandelar. Nyckeln är det nya digitala verktyget

– MoveHome står för ett modernt sätt att bygga hus som tilltalar både yngre och äldre människor. Vi erbjuder enkelhet, transparens och kontroll. Kort sagt, frihet att leva som man vill och på sina egna villkor, säger Roger Simonsson.

Det nya sättet att bygga hus ökar effektiviteten, förbättrar tillgängligheten och sänker kostnaden utan att köparen behöver kompromissa med design och kvalitet, eller den trygghet som konceptet med totalentreprenad innebär.

– Utöver våra visningshus håller vi nu på att färdigställa de första kundernas hus. En bonus för dem är att de kunnat ta kontakt med sina nya grannar via vår Facebooksida, där byggnationen går att följa. Den sociala gemenskapen är ytterligare en styrka med vårt digitala sätt att kommunicera och göra affärer, säger Roger Simonsson.

Välkommen på världspremiär! 1-2 juni, kl. 13.00-16.00

Nu har du chansen att uppleva världspremiären för de första visningshusen från MoveHome. BoConcept och Nordea, partners till MoveHome, finns på plats för att ge goda råd om inredning och finansiering. BoConcept har även inrett visningshusen.

Stockholm
I Huddinge visar vi ett MOVE #06 – ett vinkelhus med mycket rymd och härlig kontakt med uteplats och trädgård. Adress: Hortonomvägen 16, Huddinge.

Malmö
I Västra Ingelstad visar vi ett MOVE #05 – ett ljust och luftigt vinkelhus som har smart uppdelning med barndel och föräldradel. Adress: Stenåkersvägen 2, Västra Ingelstad.

Göteborg
I Partille visar vi ett MOVE #11 – ett 1,5–planhus med oinredd vind, sadeltak och öppen och luftig planlösning med vardagsrum i vinkeln. Adress: Fornfyndsvägen 15, Partille.

För mer information vänligen kontakta:
Roger Simonsson, marknadschef Trivselhus
Tel 072-511 22 78, roger.simonsson@trivselhus.se

MoveHome är ett varumärke som marknadsförs och säljs av Trivselhus, en av Sveriges största hustillverkare och en del i skogskoncernen Södra. Nytänkande kombineras med gedigen erfarenhet och köptrygghet, vilket möjliggör ett helt nytt sätt att bygga hus. Nyckeln är ”Bygg online” som gör att alla kan bygga sitt personliga hus på webben och få pris direkt. Huvudanläggningen ligger 15 km söder om Vetlanda i samhället Korsberga, men husen tillverkas även vid anläggning i närbelägna Landsbro. Trivselhus/MoveHome har ca 25 försäljningskontor från Malmö i söder till Örnsköldsvik i norr. Under 2012 levererade Trivselhus runt 220 hus och har ca 180 anställda.

Taggar:

Citat

MoveHome står för ett modernt sätt att bygga hus som tilltalar både yngre och äldre människor. Vi erbjuder enkelhet, transparens och kontroll. Kort sagt, frihet att leva som man vill och på sina egna villkor.
Roger Simonsson, marknadschef Trivselhus