Moderna Försäkringar Liv AB byter namn till Movestic Livförsäkring AB

Report this content

Moderna Liv & Pension byter namn till Movestic och förtydligar samtidigt sin roll som inspiratör och innovatör. Namnbytet till Movestic innebär ett nytt utseende på allt från sajt till brevpapper. Det nya Movestic ska framförallt visa att det går att göra försäkringar för sparande och trygghet roligt och begripligt.  Vi vill också vara ett tydligt alternativ till de stora jättarna på pensionsmarknaden.  Som ett led i detta lanserar Movestic flera fonder, bland annat OPM Private Equity, en fond för långsiktiga placeringar utanför börsen. Den har hög risk, men mycket bra avkastningsmöjligheter – ofta väsentligt bättre än den vanliga aktiemarknaden. Dessutom lanserar vi PensionsTajming, en begriplig lösning för den som vill känna sig trygg när utbetalningen av pensionen närmar sig.

• Vi vill förändra synen på långsiktiga privatekonomiska beslut, från ett nödvändigt ont till något lustfyllt och inspirerande, och bytet av varumärke är det första synliga beviset på vår nya inriktning. Vi vill inspirera till ett roligare, enklare och bättre sparande och då väljer vi ett annat manér med mjukare färger och ett vardagligare språk. Samtidigt ligger vi i startgroparna för att lansera några unika sparformer. Vi vill visa att vi lever i nuet men också visa på en vision för framtiden, då pension är att leva idag men också att tänka framåt, säger Mikael Claesson, vd på Movestic.

Vårt nya namn, nya logga och nya grafiska profil rymmer flera dimensioner och har många funktioner säger Per Friman, marknadschef på Movestic. Vi vill skapa en tydlig identitet som också ger rätt associationer för våra målgrupper och som beskriver vår affär och vår kultur;

• Vi ska bli mycket mer tydliga framöver och vi vill öka kännedomen om oss och vad vi gör hos våra kunder, men huvudmålgruppen för Movestics kommunikation är framförallt försäkringsförmedlare. Inom kort drar vi därför igång en förmedlarkampanj där vi presenterar produkter som är lätta att sälja och administrera och att vi har effektiva verktyg som hjälper till i kontakten med kunderna.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Per Friman, marknadschef på Movestic, Tfn; 0704-53 81 30

Movestic inspirerar nu och för framtiden genom att skapa innovativa produkter inom ramen för fondförsäkring och försäkringar för trygghet. Vi startade vår verksamhet år 2000 som Sveriges första vinstutdelande livförsäkringsbolag. Movestic var till att börja med en del av Kinnevikkoncernen, vilket har kommit att prägla verksamheten. Att ständigt utmana för att förändra synen på långsiktiga privatekonomiska beslut, från ett nödvändigt ont till något lustfyllt och inspirerande, är vår drivkraft. Idag ägs Movestic av Chesnara plc, ett brittiskt bolag verksamt inom livförsäkring, noterat på London Stock Exchange.