Moving Pictures byter namn till Moving Skills

Report this content

Moving Pictures byter namn till Moving Skills Moving Pictures, som har arbetat med e-learning under fyra år, byter nu namn till Moving Skills. Det sker som ett led i utvecklingen av den nya affärsstrategi som är under införande i organisationen. Moving Skills breddar sin verksamhet som idag består av e-publishing, produktion av internetbaserade läromedel, samt e-learning, utbildning över internet, till att också omfatta konsultverksamhet. Tanken är att vi ska fungera som kundens kompetensutvecklingspartner och det nya namnet, Moving Skills, syftar till verksamhetens nya fokus - kompetensförflyttning. "E-learning är på väg in en ny era. Som så många andra branscher måste också vi börja fokusera på det kunderna vill ha och se till att vi tillför kunden både affärsnytta och service", säger nytillträdde koncernchefen Karin Wannberg. E-learningbranschen delas ofta in i tre huvudområden; innehåll, teknik och service, där varje leverantör har sin specialitet. Några fokuserar på att producera och leverera innehåll, andra levererar teknik i form av LMS och affärssystem. Andra återigen levererar tjänster och service. Moving Skills koncentrerar sig på det sistnämnda. "I Moving Skills egna e-learning-koncept integreras e-learninglösningar och konsultinsatser", fortsätter Karin Wannberg. Genom att inventera kunskapsbehovet i ett företag, både med utgångspunkt från företagets affärsidé och de anställdas behov, kan ett utbildningsförslag tas fram som ger maximal utdelning. Därmed löses företagets behov av kompetensutveckling i samarbete med kunden och man får fram lösningar baserade på organisationens och individens verkliga behov. "Vi hjälper helt enkelt företag med deras kompetensförflyttning", avslutar Karin Wannberg. För mer information: Karin Wannberg, Koncernchef, Moving Skills 08-5060 5600 karin.wannberg@movingskills.com www.movingskills.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/22/20001122BIT00320/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/22/20001122BIT00320/bit0002.pdf