Moving Pictures får ny koncernchef

Report this content

Moving Pictures får ny koncernchef Kjell Spångberg och Bonnierägda Moving Pictures får ny koncernchef. Karin Wannberg (47), närmast från Lernia, kommer från den 1 oktober att leda Moving Pictures koncernen. "Jag kommer att med kunden i fokus se till att Moving Pictures behåller sitt försprång inom e-learning", säger Karin Wannberg, tidigare affärsområdeschef för Lernias satsning mot företagssektorn. Moving Pictures och Bonnier Kunskap gick tidigare i år samman och bildade därigenom ett av Nordens ledande e-learningföretag. Genom affären blev Bonnier en av huvudägarna tillsammans med Kjell Spångbergs Emerging Technologies. "Karins Wannberg gedigna erfarenhet och breda bakgrund var ett naturligt val för Moving Pictures" säger Jan Lindholm, en av företagets grundare och tidigare VD. Jan Lindholm kvarstår i företaget som arbetande styrelseledamot och Senior Advisor. Norden är den ledande regionen i Europa inom e-learning med ett uppskattat värde på 2 miljarder kronor. Moving Pictures erbjuder heltäckande utbildningslösningar till sina kunder inom främst IT och Internet. Företagets målsättning är att vara en tillförlitlig och eftertraktad e-learning partner som tar ett helhetsansvar under hela utbildningsprocessen. Moving Pictures arbetar efter ett eget utbildningskoncept där interaktiv utbildning integreras med lärarstöd, fysiskt eller online, efter det att en kompetensanalys genomförts. Uppföljning är en naturlig kvalitetsgaranti. För ytterligare information kontakta: jan.lindholm@movingpictures.se , 070-568 68 50 vVD david.bonnier@movingpictures.se 070-661 79 99 Besök även: www.movingpictures.se Moving Pictures arbetar med e-learning, utbildning över Internet, och e- publishing, produktion av Internetbaserade läromedel. Företaget grundades 1997 och har 80 anställda i Norden. Bonnier Media AB, Emerging Technologies Ltd och finländska Menire Oy är bolagets huvudägare tillsammans med bolagets grundare Jan Lindholm och Bodil Huitfeldt. Moving Pictures är VPC-anslutet och har totalt ett 30-tal aktieägare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/31/20000831BIT00220/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/08/31/20000831BIT00220/bit0002.pdf