Svenska MOVS först i Europa med unik abonnemangstjänst för elektrifierad mikropendling

Det svenska företaget Movs Technology Group lanserar nu MOVS – en MaaS-tjänst

MOVS är den första tjänsten i sitt slag och ett viktigt steg mot en förändring av en hel bransch som påverkar människors liv och vanor. Mikropendling blir både en hälsosam livsstil, och ett sätt att själv minska klimatavtryck och trängsel genom att välja små och lätta elektrifierade fordon. Med MOVS abonnemang kan människor ställa om till hållbar elektrifierad mikropendling och därmed skapa sig en enklare vardag, och bidra till att minska klimatpåverkan i staden.

MOVS grundare, från vänster i bild: Mikael Klingberg, CEO, Peter Klangsell, CPO, Jonas Rundqvist, CMO/Creative Director. Foto: Naoko Akechi.

MOVS är enkla och smidiga månadsabonnemang för långtidsuthyrning på lätta fordon som elcyklar och elmopeder. I abonnemanget ingår även hjälm, lås och MOVS Butler Service samt regelbunden underhållning. Fordonen är designade och byggda för att hålla över tid och är ett steg i utvecklingen mot den cirkulära ekonomin. Tjänsten innebär att användare slipper dyra investeringar i egna elfordon, och gör sina val av abonnemang och elfordon på MOVS hemsida och i kommande mobilapplikation.

MOVS lanseras till en början i Stockholm i maj 2021, men Movs Technology Group har en global och ambitiös lanseringsstrategi för tjänsten på längre sikt med en internationell etablering inom 2–3 år.

- Det råder ingen tvekan om att MOVS är lösningen, både för att minska utsläppen och biltrafiken på redan trånga infarter och gator i täta städer, men också för att ge människor en chans att resa smartare och hälsosammare, säger Mikael Klingberg, CEO, Movs Technology Group.

- Vi har varit drivande i elfordonsbranschen sedan 2005 med syftet att främja hållbara resor i våra städer genom att göra de senaste innovationerna inom mikromobilitet tillgänglig och användarvänlig för så många som möjligt. Den unika tjänsten MOVS möter den stora efterfrågan som redan finns på marknaden, säger Peter Klangsell, CPO, Movs Technology Group.

- Vi ska få så många som möjligt att på kort tid ställa om till hållbar elektrifierad mikropendling. Det gör vi genom att erbjuda den smidigaste upplevelsen och samtidigt som vi gör det bidrar vi till den smarta staden, säger Jonas Rundqvist, CMO/Creative Director, Movs Technology Group.

MOVS är utvecklat av Mikael Klingberg, Peter Klangsell och Jonas Rundqvist. Mikael Klingberg och Peter Klangsell har 16 års erfarenhet av försäljning av personliga miljövänliga transportmedel och är bland annat grundare av KopEnScooter och Elcykelvaruhuset som är störst i Sverige på lätta elfordon. Jonas Rundqvist har lång erfarenhet inom design, branding och kreativa koncept.

För mer information, intervjuförfrågningar och högupplösta pressbilder, vänligen kontakta:
Jonas Rundqvist, CMO/Creative Director, Movs Technology Group
Mail: jonas@ridemovs.com

Movs Technology Group
MOVS är en del av Movs Technology Group som har varit branschledande inom försäljning av personliga miljövänliga transportmedelsedan 2005. Movs Technology Group är idag marknadsledande på elmopeder, samt ledande återförsäljaren av elcyklar i Sverige. Företaget har utvecklat flera marknadsledande varumärken i Sverige, Baotian, Vässla, Drax, Niu och Lifebike. Mobility-as-a-Servicetjänsten MOVS är en abonnemangstjänst för långtidsuthyrning av lätta elfordon som elcyklar och elmopeder.
Besök gärna våra hemsidor: www.ridemoves.com, https://movstechnology.com

Taggar:

Snabbfakta

Det svenska företaget Movs Technology Group lanserar nu MOVS – en MaaS-tjänst (Mobility-as-a-Service) för klimatsmarta städer och miljömedvetna mikropendlare i Europa.

Citat

Det råder ingen tvekan om att MOVS är lösningen, både för att minska utsläppen och biltrafiken på redan trånga infarter och gator i täta städer, men också för att ge människor en chans att resa smartare och hälsosammare.
Mikael Klingberg, CEO, Movs Technology Group.
Vi har varit drivande i elfordonsbranschen sedan 2005 med syftet att främja hållbara resor i våra städer genom att göra de senaste innovationerna inom mikromobilitet tillgänglig och användarvänlig för så många som möjligt. Den unika tjänsten MOVS möter den stora efterfrågan som redan finns på marknaden.
Peter Klangsell, CPO, Movs Technology Group.
Vi ska få så många som möjligt att på kort tid ställa om till hållbar elektrifierad mikropendling. Det gör vi genom att erbjuda den smidigaste upplevelsen och samtidigt som vi gör det bidrar vi till den smarta staden.
Jonas Rundqvist, CMO/Creative Director, Movs Technology Group.