MQ Holding AB (publ) gör nedskrivning av immateriella tillgångar

Styrelsen i MQ Holding AB (publ) har vid sitt möte idag beslutat om en nedskrivning av bokförda värdet för immateriella tillgångar om totalt 500 MSEK. Den icke kassaflödespåverkande nedskrivningen kommer att belasta resultatet för andra kvartalet 2018/2019 som rapporteras den 15 mars 2019.

Prövning av värdet av koncernens immateriella tillgångar görs regelbundet. Prövningen vid halvårsbokslutet resulterade i styrelsens nedskrivningsbeslut idag.

Denna information är sådan information som MQ Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 mars 2019 kl. 13.00 CET.

Ingvar Larsson VD och Koncernchef: 031-388 80 70
Ola Wahlström CFO: 031-388 80 80
Christine Abrahamsson, IR-chef: 031-388 80 23

MQ Holding AB äger och driver modebutiker under de två affärsområdena MQ och Joy. MQ är idag Sveriges största varumärkeskedja. Genom en mix av egna och externa varumärken erbjuder MQ kläder för män och kvinnor med hög modegrad i attraktiva butiker. Joy vänder sig till kvinnan ”mitt i livet” som är modeintresserad och söker god kvalitet, passform och komfort. De två affärsområdena omfattar idag totalt 170 butiker samt e-handel. MQ Holding-aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se www.mq.se