Shoppa online på MQ

Från och med idag är det möjligt att handla mode från MQ – modekedjan för varumärken – utan att behöva lämna soffan. Lanseringen av MQ Shop Online innebär att MQs varumärkesprodukter finns tillgängliga på nätet för snabb och bekväm leverans.

”Att kunna shoppa online är en självklarhet för en varumärkeskedja som MQ och våra kunder. Vi lanserar därför e-handel för delar av vårt sortiment som ett komplement till våra butiker runt om i Sverige, säger Johan Elfner VD MQ Holding AB.

MQs affärsidé är att erbjuda ett hållbart mode genom ett stort urval varumärken för både män och kvinnor. Ett mode som har tagits fram på ett ansvarsfullt sätt och som kan användas, kombineras och älskas igen – till vardags, arbete eller fest.

I e-handelsprojektet har MQ valt en plattform från Viskan Distanshandel. Övriga partners i samarbetet är Grafia, Dibs, Klarna och Lindbak Retail Systems. Sajten har testats framgångsrikt under en månad av en begränsad testgrupp. Inledningsvis erbjuds ett urval av MQs sortiment.

Bland MQs varumärken på nätet finns idag 365 Sunshine, Björn Borg, Blueprint, Bläck, Bondelid, Calvin Klein, Diesel, Emilio, Fred Perry, In Wear, Levi’s, Lyle & Scott, Peak Performance, Scotch & Soda, Stockh lm och Zoul.

Välkommen att handla på http://www.mq.se/

För ytterligare information om MQ Shop Online vänligen kontakta:

Johan Elfner, VD, tel 031-388 80 00

Anna Färnevik, PR- och reklamchef MQ, tel 031-388 80 00

MQ är en av Sveriges ledande varumärkeskedjor. Genom en mix av egna och externa varumärken erbjuder MQ män och kvinnor kläder med hög modegrad i attraktiva butiker. Butikskedjan omfattar i dagsläget 106 butiker och ambitionen är att etablera MQ som den ledande varumärkeskedjan i Norden. MQ-aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se www.MQ.se.

Taggar: