VD-byte på MQ

Johan Elfner lämnar sin post som VD för MQ. En rekryteringsprocess för att tillsätta hans efterträdare har inletts. Tills dess en ny VD är på plats är bolagets CFO och vVD Tony Siberg tillförordnad VD för MQ.

MQ har de senaste åren genomgått omfattande förändringar och utvecklats från att vara en frivillig fackhandelsskedja till en helintegrerad detaljhandelskedja.

"Johan Elfner har starkt bidragit till att MQ passerat ett antal viktiga milstolpar i vår ambition att bli den ledande varumärkeskedjan i Norden. En stor del av MQs omstruktureringsarbete har skett under Johans ledning, vilket bland annat inneburit att MQ har etablerat egna produktionskontor i Asien, noterats på NASDAQ OMX Stockholm, lanserat butiker i Norge samt förstärkt ledningsgruppen med ny kompetens", säger Erik Olsson, styrelseordförande i MQ.

Styrelsen för MQ Holding AB gör nu bedömningen att det är rätt läge för ett nytt ledarskap i bolaget, och nuvarande VD Johan Elfner kommer därför att lämna sin befattning.

MQs CFO och vice VD Tony Siberg tillträder som tillförordnad VD fram tills dess en ny VD har utsetts. En rekryteringsprocess har inletts.

Vid frågor vänligen kontakta:

Erik Olsson, styrelsens ordförande, telefon 031-388 80 15

MQ är en av Sveriges ledande varumärkeskedjor. Genom en mix av egna och externa varumärken erbjuder MQ män och kvinnor kläder med hög modegrad i attraktiva butiker. Butikskedjan omfattar i dagsläget 111 butiker och ambitionen är att etablera MQ som den ledande varumärkeskedjan i Norden. MQ-aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se www.MQ.se.