Alkoholfria kvalitetsviner som alla kan njuta av

Välkommna till vår alkoholfria monter E01:15

MRG Wines är ett svenskt vinhus som utvecklar och producerar kvalitetsviner helt utan alkohol. Ambitionen har hela tiden varit betydligt större än att bara sälja alkoholfritt vin. Grundaren och vd:n Moa Gürbüzer vill i grunden förändra den svenska dryckeskulturen.

Idag står alkoholen i centrum i så många olika sociala sammanhang. Det blir ofta den som inte dricker som blir ifrågasatt och den som ska förklara sina motiv. En väg mot en förändrad kultur är att som MRG Wines producera alkoholfria viner av riktig toppkvalitet. När konsumenterna kan välja alkoholfria alternativ som håller väl så hög klass som motsvarande traditionella viner kommer gamla fördomar på skam. Det ska inte längre behöva vara alkoholen som skapar ett festligt tillfälle - det skapas av kvaliteten på det som är i glaset.

En av MRG Wines mest lyckade samarbeten är det med världens mest framstående champagneexpert, Richard Juhlin. Det var när Richard själv skulle bli far som han började utforska den alkoholfria marknaden efter ett kvalitetsvin som höll hög standard. Han kom då i kontakt med MRG Wines, vilket ledde till fruktbara diskussioner och idag står han bakom det alkoholfria mousserande vinet Richard Juhlin Blanc de Blancs.

Richards ambitioner med detta vin är precis samma som för MRG Wines övriga sortiment:
- Vi har med en unik teknik och med fokus på aromer och smaker lyckats producera en Blanc de Blancs där vi bevarar all kvalitet och all karaktär som vinet hade innan vi tog bort alkoholen. Jag anser att det här är det första alkoholfria mousserande alternativet utan kompromisser. Välkommen att höra hur det är möjligt att skapa mousserande vin av riktigt hög kvalitet - helt utan alkohol

MRG Wines erbjuder två varumärken. Morouj är en serie viner; röda, vita, rosé och mousserande. I ett samarbete med världens främste champagneexpert har vi också utvecklat Richard Juhlin Blanc de Blanc. Viner utan vare sig kompromisser eller alkohol. Richard Juhlin finns på Systembolaget och Morouj säljs i utvalda butiker.