MRG Wines startar samarbete med Stendahls

MRG Wines, tillverkare av alkoholfri viner av högsta kvalité, fortsätter att expandera. Nästa steg är att bli ett internationellt varumärke och företaget startar nu ett samarbete med välrenommerade byrån Stendahls.

MRG Wines fortsätter expandera. Siktet är nu inställt på den globala marknaden och nu inleder det svenska vinföretaget ett samarbete med den välmeriterade kommunikationsbyrån Stendahls, som bland sina kunder har stora verksamheter som Volvo, Husqvarna och Göteborgs filmfestival.

- Vi har valt att samarbeta med Stendahls för att de under lång tid har visat sig vara otroligt skickliga på att arbeta med värdedriven kommunikation. De besitter fingertoppskänsla och arbetar strategiskt så att varumärket och affärsstrategin är starkt sammanlänkade, säger Moa Gürbüzer, VD på MRG Wines.

Tillsammans ska de två företagen nu arbeta för att expandera MRG Wines och i längden förändra samhället. Det sociala, värdedrivna företagets mål är att skaka om synen på alkohol och dryck.

- Framtiden för oss ihop är att vi vill förändra dryckeskulturen och skapa ett samhälle där alkoholen inte längre står i centrum, säger Moa Gürbüzer.

MRG Wines grundades och drivs av Moa Gürbüzer som nyligen utsågs till Årets kvinnliga stjärnskott på EY Entrepreneur of the Year-galan i Stockholm. Företaget tillverkar alkoholfria viner av yttersta kvalitet och har på kort tid revolutionerat marknaden för drycker utan alkohol.

- Innan oss var de alkoholfria drycker som fanns rent ut sagt dåliga, de var inte goda. Vi har med en unik process skapat viner och bubbel utan alkohol som är på riktigt, som tillverkas med passion och som är av absolut högsta kvalité, säger Moa Gürbüzer.

Företaget grundades 2013. Till en början möttes idén med skepsis, idag är hennes viner och mousserande storsäljare på Systembolaget. Företaget omsatte ca 28 miljoner kronor 2018.

-Vi är redo att ta företaget till ännu högre nivåer och göra MRG Wines till ett internationellt varumärke, säger Moa Gürbüzer.

E: info@mrgwines.com

T: 46(0)31-224400

Om oss

MRG Wines är ett helt alkoholfritt kvalitetsvin som kommer slå stort på den Skandinaviska marknaden. Vinet produceras i Languedoc, Frankrike och importeras till Sverige av MRG Wines. I sortimentet ingår vitt, rött, mousserande vin, rosé och även champagne. Företaget ingick nyligen i ett avtal med champagneexpert Richard Juhlin. Vi vill att ALLA ska kunna delta på middagen eller festen! Oansett om man kör bil, är gravid eller önskar avstå från alkohol av hälsomässiga eller religiösa skäl. Man kanske inte tycker om smaken eller effekten av alkohol? Vår vision är att alla ska kunna få ett smakrikt lyxigt vin i glaset, och dricka gott helt utan alkohol.