GLHF.GG – en ny global community för esports

Report this content

"Vårt mål är att skapa ett community där esportsföljare över hela världen vill vara", säger Niklas Grawé, VD för GLHF.GG. "Vi har lyckats säkra ett fantastiskt och relevant namn som tillsammans med vår tanke kring att knyta ihop streaming, betting och gamifiering har alla förutsättningar att attrahera den här snabbt växande publiken."

Marknaden för esports växer snabbt och på en del marknader är den redan större än traditionell sport. Bara i Norden finns det idag 650 000 dagliga följare som i genomsnitt ägnar 100 minuter varje dag åt att titta på esports.

Det var i maj i år som MRG och Gamingzone Entertainment presenterade sitt gemensamägda bolag för esports. Under hösten rekryterades Niklas Grawé, Chief Commercial Officer på mobiloperatören Tre, som VD.

"GLHF.GG är en viktig del i vår strategi att expandera i värdekedjan", säger Per Norman, VD för MRG. "Den här satsningen inom esports ger oss både viktig kunskap och fler tillväxtmöjligheter."

För ytterligare information kontakta gärna:

Per Norman, VD MRG, tel. 072 230 91 91, per.norman@mrggroup.com

Åse Lindskog, Kommunikation och IR, tel. 0730 24 48 72, ase.lindskog@mrggroup.com

Karl Mikael Cakste, VD Gamingzone Entertainment, tel. 070 778 87 87, kmc@gze.global

Niklas Grawé, VD GLHF.GG tel. 07619 111 11, niklas.grawe@ggentertainment.se

MRG är en snabbväxande, innovativ iGamingkoncern med verksamhet i tretton marknader. MRG erbjuder en förstklassig upplevelse med starkt fokus på Green Gaming. MRG grundades 2007 och driver iGamingsajterna Mr Green, Redbet, 11.lv, Vinnarum, Bertil, MamaMiaBingo, BingoSjov och BingoSlottet. Koncernen omsatte 1 192,0 Mkr 2017 och har över 370 anställda. MRG har spellicenser i Danmark, Italien, Lettland, Malta och Storbritannien samt sportbokslicens i Irland. MRG är noterat på Nasdaq Stockholms mid cap-lista under namnet Mr Green & Co (ticker MRG). Läs gärna mer på www.mrggroup.com.

Gamingzone Entertainment skapar underhållande och berättande programformat för esports och gaming fans. Grundarna av företaget har en bakgrund från TV4, MTG, Zodiak och Endemol Shine och har varit involverade i produktioner av världssuccéer som bland annat Big Brother, Idol, Robinson, Pengarna på bordet och Let’s Dance. Läs mer på www.gze.se.

Taggar:

Snabbfakta

Förkortningarna GLHF GG är kända över hela världen bland gamers och utläses Good Luck, Have Fun, Good Game. MRG och Gamingzone Entertainment har valt dessa välkända förkortningar som namn – GLHF.GG – på sin gemensamma globala satsning inom esports. GLHF.GG är en sajt som fokuserar på underhållning, streaming, gamifiering och betting på esports. Sajten beräknas gå live under första kvartalet 2019.

Citat

Niklas Grawé, VD GLHF.GG