Niklas Grawé ny VD för unik esportssatsning

Report this content

Niklas Grawé, idag Chief Commercial Officer på Tre och VD för telekomoperatören hallon, har utsetts till VD för MRG:s och Gamingzone Entertainments gemensamma esportssatsning.

Niklas Grawé ska leda skapandet av en ny community för esportsföljare med fokus på underhållning, nyheter och möjligheter till spel. Esportsmarknaden växer snabbt och på vissa marknader är den större än traditionell sport. Bara i Norden finns redan 650 000 dagliga följare som i snitt tittar 100 minuter per dag på esports.

“Det är fantastiskt att få vara med och bygga en ny, unik samlingsplats för esportsföljare från hela världen”, säger Niklas Grawé. ”Vår ambition är att alla esportsföljare ska älska att vara i vår community.”

Niklas Grawé har varit nästan tio år i Tre-koncernen och har bland annat lett arbetet med att bygga telekomoperatören hallon. Han har också varit med i byggandet av Groupon och Wayfinder.

“Niklas har en perfekt bakgrund för att driva vår innovativa esportssatsning”, säger Per Norman, VD för MRG. ”Niklas kombinerar ett starkt ledarskap med innovativt entreprenörstänk och digital kompetens.”

Niklas Grawé tillträder tjänsten senast vid årsskiftet.

MRG:s och Gamingzone Entertainments esportssatsning sker i ett bolag som ägs till 55 procent av MRG och till 45 procent av Gamingzone Entertainment. Satsningen presenterades i ett pressmeddelande den 21 maj i år.

För ytterligare information kontakta gärna:

Per Norman, VD MRG, tel. 072 230 91 91, per.norman@mrggroup.com

Åse Lindskog, Kommunikation och IR, tel. 0730 24 48 72, ase.lindskog@mrggroup.com

Karl Mikael Cakste, VD Gamingzone Entertainment, tel. 070 778 87 87, kmc@gze.global

MRG är en snabbväxande, innovativ iGamingkoncern med verksamhet i tretton marknader. MRG erbjuder en förstklassig upplevelse med starkt fokus på Green Gaming. MRG grundades 2007 och driver iGamingsajterna Mr Green, Redbet, 11.lv, Vinnarum, Bertil, MamaMiaBingo, BingoSjov och BingoSlottet. Koncernen omsatte 1 192,0 Mkr 2017 och har över 300 anställda. MRG har spellicenser i Danmark, Italien, Lettland, Malta och Storbritannien samt sportbokslicens i Irland. MRG är noterat på Nasdaq Stockholms mid cap-lista under namnet Mr Green & Co (ticker MRG). Läs gärna mer på www.mrggroup.com.

Gamingzone Entertainment skapar underhållande och berättande programformat för esports och gaming fans. Grundarna av företaget har en bakgrund från TV4, MTG, Zodiak och Endemol Shine och har varit involverade i produktioner av världssuccéer som bland annat Big Brother, Idol, Robinson, Pengarna på bordet och Let’s Dance. Läs mer på www.gze.se.

Taggar:

Snabbfakta

Vår ambition är att alla esportsföljare ska älska att vara i vår community
Niklas Grawé, VD för MRG:s och Gamingzones esportssatsning
Niklas har en perfekt bakgrund för att driva vår innovativa esportssatsning. Niklas kombinerar ett starkt ledarskap med innovativt entreprenörstänk och digital kompetens.
Per Norman, VD MRG