MSC Cruises lanserar LEGO-kryssningar

Andelen barnfamiljer som reser på kryssning ökar hos MSC Cruises. Nu inleds ett långsiktigt och lekfullt samarbete med LEGO Group. Samarbetet innebär bland annat specialdesignade lekutrymmen, temadagar med LEGO och maskoten LEGO Sailor.

– Lego uppmuntrar till kreativa lekar för alla åldrar och passar därför perfekt in i det redan stora utbudet av familjeaktiviteter ombord, säger Claes Tamm, VD på MSC Cruises i Skandinavien.

Samarbetet mellan MSC Cruises och LEGO Group omfattar allt från specialdesignade lekutrymmen, underhållning, obegränsat med legoklossar, en lekvägg av lego, digitala spel till försäljning av LEGO-produkter och ett särskilt framtaget legofartyg för MSC Cruises.

Maskoten LEGO Sailor kommer att husera ombord på MSC Cruises fartyg för att roa kryssningsgästerna och delta i barnklubbsaktiviteter.

Under varje kryssning dedikeras en dag till lekfyllda legoaktiviteter anpassat för olika åldrar. Familjetävlingar där föräldrar och barn tillsammans bygger med lego, byggtävlingar på tid och test av de senaste LEGO-spelen på Play Station, Wii och X-Box, är några av aktiviteterna på agendan. För de allra yngsta kryssningsresenärerna finns byggutmaningar med LEGO DUPLO. Vid dagens slut får alla deltagare ett byggmästardiplom av maskoten LEGO Sailor.

Den 19 november återinvigs fartyget MSC Armonia efter en större ombyggnation där fartyget förutom att renoveras även förlängts med 24 meter. Fartyget blir det första att införa specialdesignade barnklubbsområden av LEGO ombord.

Samtliga LEGO-aktiviteter ingår i kryssningarna utan extra avgift.

Video om LEGO-aktiviteterna på MSC Cruises:

För mer information och bilder, kontakta:
Emma Reigans, PR-ansvarig MSC Cruises Skandinavien: 08-510 00 516, 070-491 02 28 emma.reigans@msccruises.se

Pressbilder:

MSC Cruises är ett av Europas största kryssningsrederier med huvudkontor i Neapel. MSC Cruises har en av de mest moderna flottorna i världen med de elva fartygen MSC Divina, MSC Magnifica, MSC Splendida, MSC Fantasia, MSC Poesia, MSC Orchestra, MSC Musica, MSC Sinfonia, MSC Opera, MSC Armonia och MSC Lirica som kryssar i Medelhavet, Karibien, Nordeuropa, Atlanten, Syd- och Nordamerika, Sydafrika och Röda havet. I mars 2013 utökas flottan ännu en gång med vårt nyaste tillskott, MSC Preziosa. MSC Cruises är miljöcertifierat enligt ISO 1400 och är det enda rederiet som belönats med 6 Golden Pearls från Bureau Veritas för hög standard inom miljö, hälsa och säkerhet. MSC Cruises är även certifierat enligt ISO 9001 och ISO 2200 för kvalitet och säkerhet i samband med livsmedelshantering. Rederiet samarbetar med UNICEF i ett gemensamt projekt som syftar till att ge utsatta barn i Brasilien en utbildning av hög kvalitet. MSC Cruises ingår i samma koncern som MSC Cargo, ett av världens största containerfraktföretag. Ägare är den italienska familjen Aponte. Besök www.msccruises.se.