• MSC Cruises/

MSC Cruises nya katalog fullspäckad med nyheter Nu lönar det sig ännu mer att boka tidigt med MSC Cruises

MSC Cruises presenterar den nya katalogen 2010/2011 som innehåller många nyheter, bland annat en ny spännande 7-nätterskryssning New York - New York, en ny prissättning som gör det ännu mer lönsamt att boka tidigt samt nya erbjudande för såväl barnfamiljer som singlar.

Förutom ett brett utbud av kryssningar i östra och västra Medelhavet och flera vinterkryssningar till varma destinationer såsom Kanarieöarna, Egypten och Karibien, introducerar MSC Cruises den nya 7-nätterskryssningen New York – New York med MSC Poesia längs USAs östkust med New York som start- och slutdestination.

MSC Cruises har utvecklat konceptet ”Boka Tidigt Priser” som nu är tillgängligt för alla kryssningar i katalogen. Boka tidigt-priserna är ännu lägre än tidigare och MSC Cruises nya prissättning gör att man kan spara åtskilliga tusenlappar om man är ute i god tid. Boka tidigt-priset för en 7-nätterskryssning med MSC Splendida i utsideshytt med balkong till västra Medelhavet i juli 2011 är exempelvis 11 720 kr/person, jämfört med 14 350 kr/person förra säsongen.

– Svenskarna är bra på att planera sina resor i tid, vilket nu är extra lönsamt hos MSC Cruises. Tack vare våra ”Boka Tidigt Priser” kan alla som bokar en kryssning med bra framförhållning spara stora summor, säger Claes Tamm, Nordenchef MSC Cruises.

I MSC Cruises nya katalog för 2011 ingår flera nya erbjudanden:

• Singelpriser – för den som reser själv och vill unna sig lyxen att ha en egen dubbelhytt till ett förmånligt pris. Singelresenären betalar endast ett tillägg på 50 procent för att få en egen hytt (jämfört med tidigare 80 eller 100 procent)
  • All In One – en vuxen som reser med upp till tre barn under 18 år betalar endast ett ordinarie pris + 1 400 kr/barn, perfekt för den förälder som reser själv med sina barn!

MSC Cruises behåller också sitt populära familjeerbjudande. Barn under 18 år som delar hytt med två fullt betalande vuxna betalar endast 1 400 kr/barn oavsett längd på kryssningen.

– Våra nya specialerbjudanden är framtagna enligt de förfrågningar vi får från våra gäster och vi är stolta över att kunna erbjuda prisvärda kryssningsupplevelser till målgrupper som vanligtvis väljer andra semesterformer, säger Claes Tamm, Nordenchef MSC Cruises.

MSC Cruises katalog för 2011 finns nu tillgänglig hos resebyråerna.

Ett urval av de populäraste destinationerna ur katalogen 2010/2011

7-nätterskryssning i östra Medelhavet sommaren 2011, från 6 110 kr/person
Kryssa från Venedig med MSC Musica, avresor april - oktober 2011
Rutt: Venedig, Bari, Katakolon, Santorini, Mykonos, Aten, Korfu, Dubrovnik, Venedig
Prisex. gäller del i dubbelhytt på utvalda datum i maj och oktober 2011.

7-nätterskryssning i västra Medelhavet sommaren 2011, från 6 420 kr/person
Kryssa från Barcelona med MSC Splendida, avresor april - november 2011
Rutt: Barcelona, Marseille, Genua, Neapel, Palermo, Tunis, Palma, Barcelona
Prisex. gäller del i dubbelhytt på utvalda datum i april, maj, oktober och november 2011.

Ladda ner högupplösta kryssningsbilder på www.mscpressarea.com, eller gå in på www.msccruises.se för att ladda ner den nya huvudkatalogen.

För mer information, kontakta Claes Tamm, nordisk chef på MSC Cruises

Tel: +46 86 67 21 20 eller +46 707 90 00 69, e-post: claes.tamm@msccruises.se

MSC Cruises är ett av Europas största kryssningsrederier med huvudkontor i Neapel. Kryssningarna säljs i Norden genom återförsäljare. MSC Cruises har den mest moderna flottan i världen med de elva fartygen MSC Magnifica, MSC Splendida, MSC Fantasia, MSC Poesia, MSC Orchestra, MSC Musica, MSC Sinfonia, MSC Opera, MSC Armonia, MSC Lirica och MSC Melody som kryssar i Medelhavet, Karibien, Nordeuropa, Atlanten, Syd- och Nordamerika och Sydafrika. MSC Cruises är miljöcertifierat enligt ISO 1400 och är det enda rederiet som belönats med 6 Golden Pearls från Bureau Veritas för hög standard inom miljö, hälsa och säkerhet. MSC Cruises är även certifierat enligt ISO 9001 och ISO 2200 för kvalitet och säkerhet i samband med livsmedelshantering. Rederiet samarbetar med UNICEF i ett gemensamt projekt som syftar till att ge utsatta barn i Brasilien en utbildning av hög kvalitet. MSC Cruises ingår i samma koncern som MSC Cargo, ett av världens största containerfraktföretag. Ägare är den italienska familjen Aponte.Besök www.msccruises.se