MSC Cruises relanserar Tusen-och-en-natt-kryssning

Efter ett års uppehåll återupptar MSC Cruises kryssningar till Förenade Arabemiraten och Oman. Resorna omfattar allt från ultramoderna städer till delfinsafari och ökenutflykter.

- Det finns en växande nyfikenhet på regionen med all dess variation av oaser och ökenlandskap, myllrande bysouknar och futuristiska storstäder, säger Åsa Elmcrona, marknadschef på MSC Cruises.

Från och med den 23 november till den 29 mars kryssar fartyget MSC Lirica under en vecka mellan Abu Dhabi, Khor al Fakkan, Muscat och Khasab innan fartyget återvänder till påstigningshamnen i Dubai för en sista övernattning.

Under resan arrangeras bland annat utflykter som jeepsafari i Abu Dhabi, ökensafari i Khor al Fakkan med besök till en oas, delfin- och valsafari i Muscat, utflykter till Khasabs fjordar och fiskebyar samt besök till Dubais konstgjorda palmö Jumeirah.

Resorna till Förenade Arabemiraten och Oman säljs både som paketresor där flyg, transfer, kryssning och hotellnatt i Dubai ingår, så kallad Fly & Cruise, samt som separata kryssningar. Pris från 5980 kr/pers.

Totalt arrangeras 18 avresor.

Kryssningsrutt - Förenade Arabemiraten & Oman:
Dag 1:
Dubai
Dag 2: Abu Dhabi
Dag 3: Till havs
Dag 4: Khor al Fakkan
Dag 5: Muscat
Dag 6: Khasab
Dag 7/8: Dubai

MSC Lirica:
MSC Lirica har totalt 13 däck och 780 hytter. På fartyget ryms bland annat flera restauranger, barer och kaféer, ett poolområde och två bubbelpooler samt spa. Fartyget rymmer också teater, kasino, bibliotek, löparbana och disco.

Mer information om kryssningarna:

För pressinformation, kontakta:
Emma Reigans, presschef MSC Cruises: 08-510 00 516.
emma.reigans@msccruises.se

Pressbilder:

MSC Cruises är ett av Europas största kryssningsrederier med huvudkontor i Neapel. MSC Cruises har en av de mest moderna flottorna i världen med de elva fartygen MSC Divina, MSC Magnifica, MSC Splendida, MSC Fantasia, MSC Poesia, MSC Orchestra, MSC Musica, MSC Sinfonia, MSC Opera, MSC Armonia och MSC Lirica som kryssar i Medelhavet, Karibien, Nordeuropa, Atlanten, Syd- och Nordamerika, Sydafrika och Röda havet. I mars 2013 utökas flottan ännu en gång med vårt nyaste tillskott, MSC Preziosa. MSC Cruises är miljöcertifierat enligt ISO 1400 och är det enda rederiet som belönats med 6 Golden Pearls från Bureau Veritas för hög standard inom miljö, hälsa och säkerhet. MSC Cruises är även certifierat enligt ISO 9001 och ISO 2200 för kvalitet och säkerhet i samband med livsmedelshantering. Rederiet samarbetar med UNICEF i ett gemensamt projekt som syftar till att ge utsatta barn i Brasilien en utbildning av hög kvalitet. MSC Cruises ingår i samma koncern som MSC Cargo, ett av världens största containerfraktföretag. Ägare är den italienska familjen Aponte. Besök www.msccruises.se