MSC Cruises vinternyhet – kryssningar från Kuba!

MSC Cruises stora vinternyhet är kryssningar från Kuba där resan inleds med två övernattningar i huvudstaden Havanna ombord nyrenoverade fartyget MSC Opera. Under en veckas kryssning besöks även Jamaica, Caymanöarna och Mexiko.

Fartyget MSC Opera gör totalt 16 veckokryssningar från Kuba under vintersäsongen 2015-2016 med utgång från huvudstaden Havanna. Gästerna får inledningsvis tillbringa två nätter i Havanna och utforska staden med dess fantastiska arkitektur, historia och vibrerande rytmer av mambo och salsa.

Från Havanna går kryssningen sedan till Montego Bay på Jamaica, vidare till Georgetown på Caymanöarna och Cozumel i Mexiko för att dag åtta avslutas i Havanna.

– Vi har de senaste åren märkt av ett allt större intresse för kryssningar i väst och är glada att ytterligare kunna bredda vårt kryssningsutbud i Karibien med utgångspunkt från en så spännande destination som Kuba, säger Claes Tamm, VD på MSC Cruises i Skandinavien.

Första kryssningen från Kuba avgår tisdagen den 22 december. Priset för en veckas kryssning inklusive helpension börjar från 4 459 kr per person i insideshytt.

För mer information och bilder, kontakta:
Emma Reigans, PR-ansvarig MSC Cruises Skandinavien: 08-510 00 516, 070-491 02 28 emma.reigans@msccruises.se

Pressbilder:

MSC Cruises är ett av Europas största kryssningsrederier, marknadsledande i Medelhavet, Sydafrika och Brasilien. MSC Cruises har en av de mest moderna flottorna i världen med de tolv fartygen MSC Preziosa, MSC Divina, MSC Magnifica, MSC Splendida, MSC Fantasia, MSC Poesia, MSC Orchestra, MSC Musica, MSC Sinfonia, MSC Opera, MSC Armonia och MSC Lirica som kryssar i Medelhavet, Karibien, Nordeuropa, Atlanten, Syd- och Nordamerika, Sydafrika och Förenade Arabemiraten. MSC Cruises är miljöcertifierat enligt ISO 1400 och är det enda rederiet som belönats med ”7 Golden Pearls” från Bureau Veritas för hög standard inom miljö, hälsa och säkerhet. MSC Cruises är även certifierat enligt ISO 9001 och ISO 2200 för kvalitet och säkerhet i samband med livsmedelshantering. Rederiet har sedan 2009 samarbetat med UNICEF i ett gemensamt projekt som syftar till att ge utsatta barn i Brasilien en utbildning av hög kvalitet. Samarbetet förnyades 2014 i ett projekt att stödja UNICEFs insatser mot svält och undernäring hos barn i utvecklingsländer och i olika nödsituationer. MSC Cruises ingår i samma koncern som MSC Cargo, ett av världens största containerfraktföretag. Kryssningarna säljs i Norden genom direktförsäljning och återförsäljare. Ägare är den italienska familjen Aponte. Besök www.msccruises.se