Smurfig kryssning med MSC Cruises

Barnfamiljer är den målgrupp där intresset för kryssningar ökar mest. Nu lanserar MSC Cruises unika kryssningar fyllda med Smurfaktiviteter för de yngsta resenärerna.

- Att kryssa är numera den ultimata resformen för barnfamiljer som prioriterar ett prisvärt semesteralternativ fyllt av aktiviteter för alla åldrar, säger Claes Tamm, VD för MSC Cruises i Norden.

Under hela hösten och vintern arrangeras skräddarsydda aktiviteter med Smurfarna på kryssningsfartyget MSC Divina. Förutom barnklubbar för olika åldersgrupper, ordnas både familjedisco, Smurfparad, filmvisning och talangshow tillsammans med de blåfärgade figurerna.

En stor Smurf-maskot finns också ombord på MSC Divina för att agera hedersgäst vid olika familjeevenemang. Dessutom håller Bagerismurfen bakkurser för barnen där de får lära sig att baka olika kakor och tårtor.

Smurfarna finns ombord på MSC Divinas turer i Medelhavet under sensommaren och hösten. Aktiviteterna fortsätter sedan i vinter när fartyget trafikerar Florida och Karibien.

För ytterligare information, kontakta:
Claes Tamm, VD för MSC Cruises i Norden: 08-6672120, claes.tamm@msccruises.se

Pressbilder:

MSC Cruises är ett av Europas största kryssningsrederier med huvudkontor i Neapel. Kryssningarna säljs i Norden genom återförsäljare. MSC Cruises har den mest moderna flottan i världen med de elva fartygen MSC Divina, MSC Magnifica, MSC Splendida, MSC Fantasia, MSC Poesia, MSC Orchestra, MSC Musica, MSC Sinfonia, MSC Opera, MSC Armonia och MSC Lirica som kryssar i Medelhavet, Karibien, Nordeuropa, Atlanten, Syd- och Nordamerika, Sydafrika och Röda havet. I mars 2013 utökades flottan ännu en gång med vårt nyaste tillskott, MSC Preziosa. MSC Cruises är miljöcertifierat enligt ISO 1400 och är det enda rederiet som belönats med 6 Golden Pearls från Bureau Veritas för hög standard inom miljö, hälsa och säkerhet. MSC Cruises är även certifierat enligt ISO 9001 och ISO 2200 för kvalitet och säkerhet i samband med livsmedelshantering. Rederiet samarbetar med UNICEF i ett gemensamt projekt som syftar till att ge utsatta barn i Brasilien en utbildning av hög kvalitet. MSC Cruises ingår i samma koncern som MSC Cargo, ett av världens största containerfraktföretag. Ägare är den italienska familjen Aponte. Besök www.msccruises.se