HBO väljer MSL som nordisk PR-byrå

MSL Nordic utökar sin nordiska kundlista med den nya aktören HBO, som under hösten lanserar sin nya VOD-tjänst i fyra nordiska länder.

Inom kort kommer serietörstande fans kunna glädjas när den amerikanska tv-kanalen HBO gör sitt intåg på den nordiska marknaden. HBO Nordic, som lanseras i Sverige, Norge, Danmark och Finland, ligger bakom ett flertal kritikerrosade produktioner däribland "The Sopranos", "Game of Thrones" och "The Wire".

HBO Nordic kommer med en rad nyheter på alla fyra marknader under hösten. Detta kommer att drivas genom PR, med tyngdpunkt på olika aktiviteter för målgruppen, samarbetspartners och i sociala medier. För dessa uppdrag har HBO Nordic valt MSL Nordic som samarbetspartner:

'MSL var ett naturligt val för vår nordiska lansering', säger Christina Sulebakk, Marketing manager för HBO Nordic. 'MSL har kontor på alla våra marknader och kan säkerställa effektiv koordinering och utförande av vår PR-strategi. Vi kommer att släppa många spännande nyheter den närmsta tiden vilket kräver aktivering i alla kanaler. Därför var det särskilt viktigt att hitta en partner som både tänker kreativt och förstår alla plattformar', avslutar Christina Sulebakk.

'Det är fantastiskt att få jobba med ett av de starkaste varumärkena i medievärlden', säger Mårten Lyth, VD för MSL Stockholm. 'Sedan är det särskilt intressant med erbjudandet och den nya plattform som HBO Nordic introducerar på VOD-marknaden. Jag tror att det är många med mig som verkligen ser fram emot den här tjänsten', avslutar Mårten Lyth.

För mer information vänligen kontakta:

Christina Sulebakk, Marketing HBO Nordic

christina.sulebakk@hbonordic.se

Mårten Lyth, VD MSL Stockholm
Tel. +46 070-304 89 93
marten.lyth@mslgroup.com

About HBO
Home Box Office, Inc. is the premium television programming subsidiary of Time Warner Inc. and the world’s most successful pay-TV service, providing the two television services – HBO® and Cinemax® – to approximately 93 million subscribers worldwide.  The services offer the most popular subscription video-on-demand products, HBO On Demand® and Cinemax On Demand® as well as HBO GO® and MAX GO®, HD feeds and multiplex channels.  Internationally, HBO branded television networks, along with the subscription video-on-demand products HBO On Demand and HBO GO, bring HBO services to over 60 countries.  HBO programming is sold into over 150 countries worldwide.

About MSL
MSL Stockholm is part of MSL Nordic, which has offices in Copenhagen, Oslo, Helsinki and Stockholm. The agency is owned by MSL Group, which in turn is owned by Publicis Groupe, the world's fourth largest communications group. For more info, contact Mårten Lyth, MSL Stockholm, tel. +46 070-304 89 93 marten.lyth@mslgroup.com

Taggar: