MS&L- årets superföretag i PR-branschen för andra året i rad

Idag presenterade Veckans Affärer vinnarna i sin årliga ranking av Årets Superföretag för femte gången. Utmärkelsen Årets Superföretag delas ut till de företag som, baserat på en analys av ekonomiska nyckeltal som tillväxt och lönsamhet, presterat bättre än sina branschkollegor. För andra året i rad mottog MS&L den hedersamma utmärkelsen. ”Vi är självklart stolta över att tilldelas titeln även i år”, säger Jan Lindow, vd för MS&L Nordic. ”Det som gör den här utmärkelsen extra kul är att den baseras på hur väl företagen utvecklats. I konsultbranschen är ju ekonomisk framgång väldigt tätt kopplat till kompetens. Bakom våra siffror döljer sig givetvis ett gäng oerhört duktiga och engagerade konsulter”. MS&L redovisade 2008 en byråintäkt på 30 miljoner, med en vinstmarginal på 22 procent. Tillväxttakten under året låg på 19 procent. Bland MS&L:s kunder finns bland andra företag som Coca- Cola Drycker Sverige, Burger King, PokerStars, MediaMarkt, Royal Caribbean Cruises, QlickTech, Baker & McKenzie Advokatbyrå och VISA.