F.d annonschef på Expressen ny försäljningschef på MSN

Report this content

Byter print mot Internet F.d annonschef på Expressen ny försäljningschef på MSN Thomas Minnhagen, tidigare annonschef på Expressen, är från och med den 25 november 2002 ny försäljningschef på MSN, Microsofts internetportal. Thomas Minnhagen har rekryterats till MSN Sverige för sin stora erfarenhet av annonsförsäljning och annonsproduktion inom traditionella medier. Hans främsta uppgift blir att utveckla internet som annonsmedium samt öka MSN:s marknadsandel. - Det kommersiella genombrottet för Internet kommer att ske under det första decenniet av 2000-talet, då Internet kommer att bli ett av de viktigaste annonsmedierna, så huka er tidningar, tv, radio- och direktreklam, säger Thomas Minnhagen. Thomas Minnhagen har varit verksam inom Bonnierkoncernen i över 10 år och har bland annat varit övergripande ansvarig för Expressenkoncernens annonsavdelningar i Stockholm, Göteborg och Malmö. Thomas arbetade under åren 1983-1989 som annonschef på Dagens Industri. Under den perioden ökade annonsförsäljningen från drygt trettio miljoner kronor till över tvåhundra miljoner kronor. - Thomas tillför viktig kunskap från printannonsering, vilket gör att vi kan öka vår konkurrensförmåga mot offline-media och därigenom öka vår totala marknadsandel, säger Stephanie Smitt Lindberg, sverigechef MSN. Thomas Minnhagen har även internationell erfarenhet och ledde under drygt sju år affärstidningsföretaget CityMedia Inc i USA. Ett arbete som bestod i att starta och driva affärstidningar på den amerikanska marknaden. För ytterligare information om Thomas Minnhagen, se bifogad karriärsammanfattning. För ytterligare information, kontakta: Stephanie Smitt, sverigechef MSN, 08-752 29 70, 070-452 29 70, ssmitt@microsoft.com Thomas Minnhagen, 070-678 68 40, tminnhagen@msn.com För pressfoton, besök: http://www.microsoft.com/sverige//pr/ klicka på bilder och sök efter Thomas Minnhagen under kontaktpersoner på Microsoft. MSN är i dag den största internetportalen i Sverige med cirka 3 375 000 unika besökare. Portalen har ett brett innehåll, verktyg för personliga inställningar och flera tjänster för att användarna ska få ut så mycket som möjligt av Internet. På MSN finns dessutom MSN Messenger, en meddelandetjänst som är kopplad till användarens Hotmail-konto och Webbgrupper, ett lättanvänt verktyg för att bygga egna interaktiva webbplatser. MSN är en förkortning av Microsoft Network och är ett affärsområde inom Microsoft. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/05/20021105BIT00230/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/05/20021105BIT00230/wkr0002.pdf