• MSN/

Nya tjänster på MSN Money: Kurslarm för aktier till Hotmail, MSN Messenger eller mobilen

Report this content

Nya tjänster på MSN Money: "Kurslarm" för aktier till Hotmail, MSN Messenger eller mobilen MSN, Microsofts internetportal, lanserar en uppdatering av sin privatekonomikanal, MSN Money. Bland nyheterna märks så kallade "kurslarm", meddelanden till mobiltelefon, Hotmail eller MSN Messenger när aktiekurser förändras. I samband med lanseringen genomför MSN en tävling där deltagarna kan satsa fiktiva pengar i objekt som de tror ökat mest i värde under de senaste tio åren, t ex Kalle Anka-tidningar, årgångsvin och kaffe. MSN Money, (http://money.msn.se) är en kostnadsfri tjänst som erbjuder information och verktyg för bl a pensioner, bostadslån, aktier och fonder, med syfte att hjälpa användaren att hålla koll på sin privatekonomi. Nytt i den uppdaterade kanalen är en portföljtjänst med följande innehåll: ·Aktiesökfunktion med kurser, diagram och nyheter för både svenska och utländska aktier ·Möjlighet att lägga upp och följa en egen aktieportfölj ·Sökbar fondavdelning med möjlighet att skapa en egen fondportfölj ·"Kurslarm" - gratis meddelanden till mobilen, MSN Messenger eller Hotmail när kursen förändras ·Möjlighet att kolla kurser och favoritaktier direkt från MSN Messenger Flipp eller flopp-tävling MSN Money vill erbjuda användaren en ekonomisk överblick i tider av såväl ekonomisk uppgång som nedgång. Det är utgångspunkten för kampanjens tävling som startar den 30 september. Tävlingsdeltagarna kan på ett enkelt och roligt sätt spekulera i ett antal olika objekt som flippat eller floppat de senaste tio åren. Den fiktiva investeringen görs till det värde objektet hade i början av 90-talet och jämförs sedan med värderingen av objektet cirka tio år senare. Deltagarna som gör de bästa investeringarna har möjlighet att vinna vinrankor på en vingård i Frankrike och två lådor vin från skörden. Tävlingen pågår till och med den 25 oktober. - Hade jag vetat att vinet Chateau Margeaux, årgång 1990, skulle öka så mycket som med 1260 procent på nio år så hade jag köpt upp mig på ett helt gäng med flaskor, säger Katarina Hallström, marknadschef MSN. Flipp* Investering Årtal/värde Årtal/värde Förändring Källa Vin 1990 Chateau 1992: 50 2001: 680 1260 % Winetech.com/Wine Margeaux dollar dollar 100 (inköp i butik, såld på auktion) VM-data AB aktier 1993: 3 2002: 8 167 % Interactive Data sek/aktie sek/aktie Corporation Bensin 1990: 2,23 2001: 3,12 40 % SPI, 2002 sek/liter sek/liter Kalle Anka nr. 1990: 125 2002: 170 36 % Seriesamlarna, 1/48 000 sek 000 sek 2002 (första numret i Sverige) Flopp* Investering Årtal/nivå Årtal/nivå Förändring Källa Guld 1990: 92 2001: 87 -5 % Kitco, 2002 (internationell sek/gram sek/gram handel) Kinnevik B-aktier 1992: 85 2002: 75 -12 % Interactive Data sek/aktie sek/aktie Corporation Kaffe 1992: 49,44 2001: 27,3 -45 % ICO, 2002 (internationell (index) (index) handel) Rodium 1990: 2100 2000: 900 -57 % Kitco, 2002 sek/gram sek/gram *Siffrorna bygger på kvalificerade uppskattningar För pressbild och en komplett lista över objekten, besök: http://www.synergiinteractive.com/msnmoney/ Namn: press Lösen: pengar För ytterligare information, kontakta: Katarina Hallström, marknadschef MSN, 08-752 56 15, 070-452 56 15, kathall@microsoft.com MSN är i dag den största internetportalen i Sverige med cirka 3 375 000 unika besökare. Portalen har ett brett innehåll, verktyg för personliga inställningar och flera tjänster för att användarna ska få ut så mycket som möjligt av Internet. På MSN finns dessutom MSN Messenger, en meddelandetjänst som är kopplad till användarens Hotmail-konto och Webbgrupper, ett lättanvänt verktyg för att bygga egna interaktiva webbplatser. MSN är en förkortning av Microsoft Network och är ett affärsområde inom Microsoft. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/27/20020927BIT00460/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/27/20020927BIT00460/wkr0002.doc Fakta blad http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/27/20020927BIT00460/wkr0003.pdf