• MSN/

Report this content

Sveriges populäraste snabbmeddelandetjänst, MSN Messenger, lanseras i ny version Den tiden då alla snabbmeddelanden såg likadana ut och :-0 sågs som en uttrycksfull symbol är över. Från och med den 19 juni 2003 kan alla messengerfans ladda hem en avancerad förhandsversion av Europas populäraste snabbmeddelande tjänst, MSN Messenger från http://messenger.msn.se/download/v6preview.asp?client=1. Personliga uttryckssymboler: Användaren kan skapa och lägga in egna uttryckssymboler. Välj en bild och MSN Messenger anpassar den automatiskt så att den passar formatet för uttryckssymboler. Personliga bakgrundsbilder: Användaren kan lägga in egna bilder eller hämta bilder från ett arkiv och använda som bakgrund i konversationsrutan. Användarna kan även byta bilder med varandra och spara dem för senare användning. Personlig bild på användaren: Användaren kan nu lägga in ett foto på sig själv eller välja en bild som symboliserar användarens personlighet eller humör. Bilden visas för alla som deltar i konversationen. MSN Messenger anpassar bilden automatiskt så att den passar formatet. Animerade uttryckssymboler: Nya animerade uttryckssymboler gör det lite roligare att uttrycka sina känslor och göra intryck på sina vänner. Startplatsen: På Startplatsen finns ett flertal utvecklade interaktiva funktioner (videochatt, utbyta filer och fotografier, ringa telefonsamtal, surfa tillsammans på webben, söka och träffa nya vänner och spela spel i realtid). Andra nyheter och förbättringar: · Förhandsgranska bilder i konversationsfönstret. Funktionen visar även filöverföringsprocessen. · Spara automatiskt dina chatsamtal. Funktionen kräver Internet Explorer version 6. · Bättre och snabbare filöverföring. Använd Startplatsen för att överföra filer som är för tunga för att skicka via e-post. · Skicka handskrivna meddelanden från din Tablet PC. Dessa visas för PC-användare med MSN Messenger V6. Observera Informationen i detta pressmeddelande avser förhandsversionen av en mjukvara som kan komma att ändras innan den kommersiella lanseringen. Således finns möjligheten att informationen ej korrekt återger den slutliga produkten. Pressmeddelandet är endast avsett i informationssyfte och Microsoft ger inga garantier, uttalade eller underförstådda, rörande informationen i pressmeddelandet. För ytterligare information, kontakta: Katarina Hallström, marknads- och redaktionschef MSN, 08-752 56 15, kathall@microsoft.com MSN är den mest använda internettjänsten i Sverige med drygt 4,9 miljoner unika besökare (webbläsare) i maj enligt TNS Gallups trafikmätningsprodukt Red Measure. Bland de mest populära tjänsterna på MSN finns MSN Messenger, en meddelandetjänst som kan kopplas till valfritt e-mailkonto, Webbgrupper, ett lättanvänt verktyg för att bygga egna interaktiva webbplatser samt e-posttjänsten MSN Hotmail. MSN är en förkortning av Microsoft Network och är ett affärsområde inom Microsoft. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/19/20030619BIT00200/wkr0001.doc Bilaga http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/19/20030619BIT00200/wkr0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/19/20030619BIT00200/wkr0003.pdf