Anna Stadling till Skottvångs Grufva

Den 2 maj spelar Anna Stadling på Skottvångs Grufva i Mariefred. Det blir en mäktig musikalisk upplevelse. Anna har tidigare tolkat Cash som inte är ett enkelt uppdrag. Senaste albumet blev det egenskrivna albumet ”Av timmarna som gick utan dig minns jag nästan ingenting” som är tillägnat sonen. Anna har hyllats och fått fantastiska recensioner från kritiker över hela landet.

Annas liv började i en ny era 2011. Hon blev mamma till adoptivsonen John Henry. I hemmet spelade och sjöng Anna Johnny Cash- sångerna hon vuxit upp med och idén om ett album tog form. Det blev inte ett album – det blev två.

Tidigt 2013 släpptes albumet STADLING/CASH. Albumet och konserterna mottogs med jublande recensioner från både press och publik och spelningar med både trion, en mängd körer och även symfoniorkester avlöste varandra.
Att ge sig på att tolka Cash är inte ett enkelt uppdrag men att Anna fått med beröm godkänt från även de mest traditionella countrypoliserna säger en hel del om hennes begåvning.
2014 släpptes hennes egenskrivna album ”Av timmarna som gick utan dig minns jag nästan ingenting”. Albumet är tillägnat sin son. Premiär spelningen med skivan gjorde Anna som öppningsakt för det amerikanska bandet ”Dixie Chicks” i Sverige i Stockholm i mars 2014.

Anna Stadling ställer gärna upp på intervju. för intervju kontakta:

Adam Johansson

Tel: 46 8 660 80 88