KomodoGalan till Tierp

Efter att ha turnérat runtom i hela Sverige, Finland, Norge, Estland, Turkiet och Belgien under fem års tid med succéföreställningen "Kabaré Kalabalik" så presenterar Komodo nu med stolthet sin nya föreställning: KomodoGalan!
Nästa vecka får skolelever från Tierp chansen att uppleva trumkvintetten när de gästar Aspenaulan och ställer till med rytmisk förvirring, förvåning och förförelse den 13e mars.

I KomodoGalan korar vi vinnarna i kategorier som 100 m virveltrumma, bästa pojkbandet, sämsta koordinationsförmåga mm och publiken möta de mest udda och galna figurer som tagit plats på en scen. Med finns så klart också de som hör en gala till: konferenciererna, husbandet och gästartisterna. Allt i en glittrande och glamourös inramning.

Sedan starten 2001 har gruppen tagit sig runt i hela Europa med sina olika shower. Medlemmarna är kompositörer, skådespelare, musiker och akrobater; allt på en gång och mycket av allt. På julafton kunde vi se Komodo som en av akterna i TV-sända O Helga Natt, Sveriges största julkonsert i Örebro.

Bandet säger själva om showen: "Vi kastar oss mellan en mängd skruvade karaktärer och våra trummor. Humor, vansinne och rytmer blandas i en sanslös mix och ut kommer... KomodoGalan!"

....................................................

Komodo ger gärna intervjuer.

Kontakta

Emma Carlsson

Tel: 46 8 660 80 88
emma@mtaprod.se
www.mtaprod.se

Citat

Vi kastar oss mellan en mängd skruvade karaktärer och våra trummor. Humor, vansinne och rytmer blandas i en sanslös mix och ut kommer... KomodoGalan!
Komodo