Konsertaktuella Lisa Miskovsky blir ny ambassadör för Hagström-kampanjen

Den 16e maj spelar Lisa Miskovsky på hemmaplan. Turnépremiären på Sagateatern är redan så gott som slutsåld!

I maj turnerar Lisa i en mer avskalad form där vi kommer höra henne tillsammans med hennes syster Carolina Miskovsky och Jonas Svennem på piano. Lisa har letat efter ett intimare uttryck där publiken tillåts komma närmare, eller kanske mer där Lisa kommer närmare publiken. Nu är den stunden här. Med sig på turnén har hon den souliga singer-song writern Sebastian Wijk som support.

Under turnén kommer Lisa också att utnämnas till ny ambassadör för Hagström-kampanjen och av Dalarnas Museum motta en specialbygd gitarr i samband med hennes konsert i Rättvik. I och med detta sällar hon sig till en skara av ambassadörer bestående av bland andra Björn Skifs, Clas Yngström, Janne Schaffer, Kalle Moraeus, Larry Coryell, Lasse Åberg, Arne Johansson, Miss Li, Maria Andersson (Sahara Hotnights) och Mando Diao.

- Jag är så hedrad så att Dalarnas Museum valt mig som Hagström-ambassadör, säger Lisa. Jag är både smickrad och stolt att få vara med i detta fantastiska sällskap av tidigare ambassadörer.

Är det någon artist som inte behöver någon vidare presentation så är det väl egentligen Lisa Miskovsky. Med drygt 200 000 sålda album i bagaget och som en av Sveriges flitigast turnerande artister är Lisa Miskovsky en av Musiksveriges största namn och låtskrivare. Lisa har sålt guld och platinaskivor, toppat albumlistor och mottagit fem Rockbjörnar, otaliga grammisnomineringar och vunnit två Grammis. Hennes senaste platta Umeå släpptes 18 september och senast kunde den svenska publiken se henne som expertkommentator under OS-sändningarna från Sotji.

TURNÉDATUM

16 maj Umeå, Sagateatern
17 maj Bollnäs Kulturhus
18 maj Rättvik, Boda Kyrka
19 maj Arvika, Ingesund

Lisa ställer gärna upp på intervjuer. Kontakta:

Jag är så hedrad så att Dalarnas Museum valt mig som Hagström-ambassadör. Jag är både smickrad och stolt att få vara med i detta fantastiska sällskap av tidigare ambassadörer.
Lisa Miskovsky