The Boppers & Lennie Norman till Västerås konserthus på fredag

På fredag bjuds det på både stand up och rock 'n' roll på Västerås konserthus då Lennie Norman & The Boppers tillsammans äntrar scenen. Denna unika konstellation blandar stand-up med svängig rock, där publiken får stampa takten med ett stort leende på läpparna.

Med drygt två miljoner sålda skivor enbart i Skandinavien är The Boppers en av de mest framgångsrika grupperna i sitt slag. De har samarbetat med artister som Chuck Berry, Pugh Rogefeldt och Jerry Williams och turnerat i Japan, Europa och Skandinavien. Arton album, 3000 livespelningar, minst 5 oljefat med hårfax, och fortfarande med rötterna i Rock N roll & Doo Wop. Lennie Norman är en av Sveriges mest folkkära stand-up-komiker. Han har tidigare samarbetat med artister som Björn Skifs och medverkat i Rhapsody in Rock. Men nu är det alltså en kväll med The Boppers som står i centrum för Lennie som ser fram emot att möta Västerås-publiken.

Lennie Norman och Matte Lagerwall från The Boppers ställer gärna upp på intervjuer.

Malin Kairis

malin@mtaprod.se