MTAB etablerar sig i Norge

Report this content

Speciallogistikföretaget MTAB har nu startat ett dotterbolag i Norge, MTAB Norge AS, genom att köpa speciallogistikavdelningen från företaget Ontime Logistics.

MTAB övertar den del av Ontime Logistics (f.d. Cargo Partner) som arbetar med speciallogistik inom konsttransporter och flyttningar samt tillhörande lagerverksamhet. Kontor och lager, på drygt 1 000 kvadratmeter, ligger i Oslo och avdelningen omsätter cirka 8,5 miljoner norska kronor per år.

Flera av MTABs kunder ser hela Norden som en och samma marknad. Den ökande internationella handeln ger ett större behov av att ha en och samma leverantör av kvalificerade transport- och mervärdestjänster.

– Vi har som strategi att vara Nordens ledande aktör inom de nischer där vi är aktiva; dvs teknisk distribution samt konst- och utställningslogistik. Genom att överta en etablerad verksamhet kommer vi snabbt att få en lokal plattform även i Norge, säger Simon Fors, VD på MTAB.

– Vi är mycket glada att ha funnit en köpare som passar vår profil och vi är övertygade om att MTAB är den rätta lösningen för oss. Vi vet att befintliga kunder kommer att vara väl omhändertagna, säger Aniela Gjøs, VD, Ontime Logistics.

Simon Fors, VD MTAB, simon.fors@mtab.se, +46 854 600 100

Stefan Fors, styrelseordförande, stefan.fors@mtab.se, +46 854 600 100

MTAB Transport & Spedition AB

MTABs specialitet är att transportera, hantera och förvara ömtåligt och värdefullt gods. Företaget är verksamt inom tre affärsområden; Teknisk distribution, Konst & utställning samt Lager & logistik. MTAB grundades 1967, har ca 100 anställda och omsätter 150 miljoner SEK, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Örebro samt dotterbolag i Danmark och Norge.

Taggar: