• MTG/

ESL Gaming och Intel® offentliggör förlängning av sponsringsavtal, och uppmärksammar 20 års samarbete kring esport

STOCKHOLM, 28 april 2021 — Modern Times Group MTG AB:s (“MTG”) (publ) ESL Gaming har i dag offentliggjort förlängningen av bolagens långa partnerskap med Intel® i vad som är det största varumärkessamarbetet i esportens historia.

Avtalsförlängningen innebär fortsatta leveransen av tekniska lösningar för att möjliggöra alla ESL Gaming:s turneringar och evenemang på professionell (pro) nivå. Det bryter också ny mark för Intel och ESL då partnerskapet nu expanderas till att inkludera DreamHack Open och DreamHacks festivaler för första gången någonsin.

"Vi är väldigt glada och stolta över att kunna offentliggöra det här förnyade avtalet som visar på förtroende, och förnyat engagemang från Intel, vår enskilt största och längst aktiva sponsor i vår esportverksamhet. Vi ser fram emot att arbeta tillsammans med Intel för fortsatt utveckling och leverans av esportunderhållning i världsklass, oavsett om den distribueras helt digitalt, som en hybridlösing eller återigen i sinom tid live med publik i arenor världen över," säger MTG:s Koncernchef och VD Maria Redin i en kommentar.

Som en del i avtalet så unifieras alla ESL Pro Tour CS:GO-turneringar under en Intel® Extreme Masters-varumärke, inklusive ESL One Cologne som kommer övergå till benämningen Intel® Extreme Masters Cologne (IEM Cologne).

För mer information, samt för ytterligare information of förnyelsen av avtalet med Intel vänligen se ESL Gamings kompletta pressmeddelande här.

För mer information:
Oliver Carra, PR Director
Direkt: +46 (0) 70 464 44 44, oliver.carra@mtg.com
Följ oss: mtg.com / Twitter / LinkedIn

Om MTG
Modern Times Group MTG AB (www.mtg.com) är ett strategiskt förvärvs- och driftsbolag inom esport- och spelunderhållning. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (’MTG A’ och ’MTG B’).

Taggar:

MTG