• MTG/

MTG utser Oliver Bulloss till nyskapad roll som Chief Product Officer

Report this content

Modern Times Group MTG AB (publ.) (”MTG”) har nöjet att meddela att Oliver Bulloss anslutit till koncernen som vår nya Chief Product Officer. Oliver kommer att utnyttja sin betydande expertis inom gaming för att i denna nya roll stödja och bidra till att accelerera MTG’s tillväxt. Han kommer att vara involverad i framtida förvärvsprocesser och vara aktiv inom MTGs strategiarbete. Han kommer även att jobba nära våra spelstudios för att accelerera utbytet av kunskap och god praxis samt stödja bolagen i deras olika initiativ.

Oliver har med sig erfarenhet från en bred uppsättning ledarskapsroller inom mobilspelsbranschen. Senast jobbade han som General Manager på NaturalMotion Zynga, där han var ansvarig för tre spelstudios som utvecklade flera olika spel inklusive Dawn of Titans, samt flera spel under Star Wars IP. Innan detta har Oliver jobbat på King, där han var Executive Producer på Candy Crush Jelly and Candy Crush Soda. Han har även tidigare i karriären arbetat med Angry Birds Island och Angry Birds POP! på Rovio.

Koncernchef och VD Maria Redin kommenterade:

”Jag vill välkomna Oliver till vårt team och ser fram emot att jobba med honom. Han kommer till oss med bred och högst relevant erfarenhet inom gaming och det ska bli spännande att involvera honom i vårt operationella och strategiska arbete.”

MTG’s Chief Product Officer Oliver Bulloss kommenterade:

“Jag ser fram emot att kunna dra nytta av min erfarenhet från gamingbranschen för att i denna roll skapa värde för MTG och hjälpa koncernen nå dess mål. Jag har under lång tid varit ett fan av många av de spel som ingår i MTG:s portfölj och det kommer vara fantastiskt att kunna jobba med de team som har skapat dessa titlar.”

För mer information:

Anton Gourman, VP Communications and IR
Direkt: +46 73 661 8488,
anton.gourman@mtg.com

Följ oss: mtg.com / Twitter / LinkedIn

Om MTG

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) (www.mtg.com) är en internationell mobilspelskoncern som äger och driver spelutvecklare med globalt populära titlar som sträcker sig över en bred uppsättning genrer inom casual- och mid-core-spel. Koncernen fokuserar på att accelerera portföljbolagens tillväxt och stödja grundare och entreprenörer. MTG är en aktiv aktör i den pågående konsolideringen av spelindustrin och en strategisk köpare av gamingbolag världen runt. Vi kommer från Sverige men har en internationell kultur och globalt fotavtryck. Våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm under symbolerna MTGA och MTGB.