Utnämning till MTG:s ledningsgrupp

• Lars Torstensson tillträder som MTG EVP, Head of Communications & Investor Relations den 19 juni 2019
  • David Boyd tillförordnad Head of Investor Relations på MTG från den 28 januari 2019
  • Jette Nygaard-Andersen, MTG EVP, CEO of MTG International Entertainment & MTGx Digital Video Content, lämnar MTG i slutet av februari

Utnämningen av Lars Torstensson till MTG EVP, Head of Communications & Investor Relations hänför sig till den pågående processen att dela upp MTG i två bolag – MTG och Nordic Entertainment Group – och att börsnotera Nordic Entertainment Group i mars 2019.

Lars Torstensson är för närvarande Chief Communications Officer på det svenska börsnoterade konsultbolaget Sweco AB. Lars har tidigare haft roller inom kommunikation, investor relations, strategi och affärsutveckling på Gelato AS och Tele2 Group, och har dessförinnan arbetat på Swedbank Robur och Handelsbanken Asset Management. Som tidigare meddelats har Matthew Hooper, för närvarande MTG EVP och Head of Communications, utnämnts till NENT Group EVP, Head of Corporate Affairs, och VD för NENT Group i Storbritannien.

Jørgen Madsen Lindemann, VD och koncernchef, MTG: “Jag är väldigt glad över att Lars ansluter sig till vårt team. Vi fortsätter med uppdelningen av bolaget och vår prioritet är att utveckla och expandera MTG:s portfölj av snabbväxande globala bolag inom esport, onlinespel och digitalt videoinnehåll. Lars djupa kunskap inom finans och kommunikation, samt hans passion för affärsutveckling, gör honom till ett perfekt tillskott när vi fortsätter att utveckla bolaget.”

Lars Torstensson börjar på MTG den 19 juni. Under tiden är David Boyd tillförordnad Head of Investor Relations på MTG från den 28 januari 2019. David Boyd har nyligen arbetat som Head of Investor Relations på Northgate Group, Millicom och Inmarsat.

Jette Nygaard-Andersen har beslutat sig för att lämna MTG i slutet av februari. Hon började på MTG år 2003 och har haft ett flertal ledande roller inom gruppens nordiska och internationella verksamheter, och senast inom MTG:s verksamhet för digitalt videoinnehåll.

Jørgen Madsen Lindemann: “Jag vill tacka Jette för hennes enastående jobb på MTG under de senaste 16 åren. Hennes bidrag har varit oerhört viktigt för framgångarna inom många av våra underhållningsverksamheter och genom bolagets digitala transformation. Det har varit ett nöje att arbeta nära Jette och jag önskar henne lycka till när hon nu väljer att lämna MTG.”

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ)) är en ledande internationell digital underhållningskoncern och vi formar framtidens underhållning genom att förena konsumenter med innehållet de älskar på så många sätt som möjligt. Våra varumärken omfattar TV, radio och nästa generations underhållning inom esport, digitalt videoinnehåll och online-spel. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’).

Ladda ner högupplösta bilder: Flickr

För att läsa MTG:s integritetspolicy, klicka här