MTV GOODIE BAG UNPACKED

Report this content

MTV Networks International has revealed the contents of the 2010 MTV EMA Goodie Bag, the ultimate in trend-setting luxury and indulgence.

MTV EMA 2010 is sponsored by the new Suzuki Swift, Calvin Klein Jeans and Dell.

Each of the performers and presenters at the 2010 MTV EMAs including host Eva Longoria will receive a fabulous MTV EMA goodie bag, with contents provided by the world’s top designers and brands.  Among the sumptuous contents of this year’s EMA Goodie Bag are the very latest must-have items for the stylish star-about-town including:

• Dell Streak - the much-talked-about tablet hits the sweet spot between traditional smartphones and larger screen tablets with its built-in Wi-Fi, Bluetooth and 3G connectivity, high resolution 5MP camera and VGA front facing camera
  • An ultra-chic belt and buckle courtesy of pan-European sponsor Suzuki
  • Ultra skinny Calvin Klein Jeans X
  • Ole Henriksen skincare products
  • Glass Votives by Kosta Boda
  • Von Rita hat
  • Limited Edition Gemini III Microphone &  sE2200a Microphone from SE Electronics
  • Trashy Bags bags (range of sports bags, ladies handbags, record bags)
  • Thalita Jones Jewellery: handmade necklaces made from Swarovski Crystal and gem stones
  • Codello black and grey scarves
  • Stella McCartney body lotion and bag
  • Watches by Kyboe
  • Onora silver jewellery by Mojca Sapla
  • Morrocanoil hair products
  • Drop Watches by Ritmo Mundo.

Performers and artists at the 2010 MTV EMAs will also be able to luxuriate in the backstage spa provided courtesy of Kiara Kare.

Hosted by Eva Longoria, the MTV EMAs will broadcast live from Madrid on MTV platforms across the globe from Sunday, November 7th, 2010, 21:00 CET, and will feature performances by Katy Perry, Ke$ha, Kid Rock, Kings of Leon, Linkin Park, B.o.B & Hayley Williams, Plan B, Miley Cyrus, Thirty Seconds to Mars, Bon Jovi, Shakira and Rihanna.

MTV EMA 2010 will also stream live on www.mtvema.com and Facebook from 21:00 CET on Sunday 7 November 2010.

To view footage of the contents of the 2010 EMA Goodie Bag go to http://ema.mtv.tv/video/madrid-blog-goody-bags from 19:00 CET on Saturday 6 November 2010.

För mer information, vänligen kontakta:
Emma Norström – Public Relations
Telefon: 08 506 780 00
Mob: 0735 256 156
E-post emma.norstrom@mtvne.com

Till media
Om MTV EMA
EMA, MTV Networks Internationals globala prisceremoni hyllar de bästa inom musik, ungdomskultur och underhållning.  Det årliga evenemanget som nu genomförs för 17:e gången sänds på MTV´s underhållningsplattformar runt om i världen och når över 600 miljoner hushåll.  Galan äger rum i en ny stad varje år och sprider varje destinations kultur och etniska särprägel till en global publik. MTV EMA, som är känd för att attrahera de främsta talangerna i världen inom musik och underhållningsbranschen, drar till sig nominerade, artister och prisutdelare från hela världen och bjuder på banbrytande och oförglömliga uppträdanden - från världens första holografiska uppträdande med Gorillaz i Lissabon 2005 till Beyoncés ökända framförande av "Ring of Fire" i Edinburgh 2002 och Tokio Hotels "Wet Monsoon" i München 2007.

Om EMA-röstning:
Rösta på Bästa regionala artist på  www.mtvema.com Röstningen avslutas måndag den 18:e oktober och vinnaren från varje region kommer att listas för Bästa europeiska artist, också genom mtvema.com.

Vinnare av Bästa europeiska artist, Bästa nykomling och Bästa liveartist kommer att meddelas online på  www.mtvema.com under 2010 års MTV EMA på söndag den 7:e november 2010.

Om MTV Networks International:
MTV Networks International (MTVNI) inkluderar premiumvarumärkena inom multimediaunderhållning MTV, VH1, Nickelodeon, MTVNHD, Tr3s: MTV, Musicá y Mas, TMF (The Music Factory), VIVA, Comedy Central och Game One. MTV Networks varumärken ses globalt i 645 miljoner hushåll i 161 territorier på 34 språk via lokalt programsatta och drivna TV-kanaler och mer än 500 digitala mediainnehav.  Företagets mångskiftande innehav inkluderar också intressen i tv-syndikering, digital media, utgivning, hemvideo, licensiering och försäljning, samt spelfilmer.  MTV Networks International är en enhet inom Viacom Inc. (NYSE: VIA, VIA.B).

Bilder
Getty Images är på plats på MTV EMA 2010 för att ta bilder. All media kan ladda ner bilder från galan kostnadsfritt på Getty Images hemsida
www.image.net.
Från och med Söndag 7 november klockan 19.00 finns bilder från röda mattan, uppträdanden från galan, presentationer och vinnare tillgängliga för redaktionellt bruk på
www.image.net. För övriga frågor angående bilder från MTV EMA 2010 kontakta Kevin Karlsen +44 (0)7825 826 450 / Kevin.Karlsen@gettyimages.com

Besök: www.mtvema.com / press för exklusiva konstverk, pressinformation och biogs för konstnärer och artister.

Taggar: