The latest gossip from the EMAs

Hey all,
Your Gossip Mistress is back and reporting from sunny Madrid in advance of Sunday's star-studded awards.
Here are a few bits of news from MTV EMA! Enjoy!
Gossip Mistress x

Eva Longoria had to seek special permission from the Desperate Housewives producers to appear this weekend as they are in the middle of filming the new series.  MTV has promised to deliver her back to set as soon as the show is over. She is arriving in Madrid in style via private jet with 9 girlfriends and a trunk full of Victoria Beckham dresses.

• Eva loves Spanish football and is desperate to meet Iker Casillas. Sadly, he is playing a match on the same day as the show.
  • Our host Eva is a girl after our own heart, rather than specify particular dietary requirements she has simply said she loves food, especially Spanish cuisine.
  • Plan B Needs a Plan B!  He will be working frantically through the night devising a new look before Sunday's performance!
  • He told our MTV presenters that performing at the EMAs cements the amazing year he's had. 'Recognition is always good. I've had one hit single in Europe so far, but we're working on building that'. He also told our presenters that he didn't shower for a week when writing his new album.' When you work in a room with no natural light, that's what happens'
  • Included in Miley Cyrus' rider: A family size box of Kellogg's Frosties!
  • The red carpet is infact PURPLE this year. It's going to be 60m meters long x 4.5 wide. A specially chosen weave was ordered by a committee, which then took 2 weeks to arrive from Coventry in the UK .The winning carpet was Saxon Twist although a slight mishap meant that Indigo Vogue was nearly ordered instead.
  • You'll need a pair of sunglasses during Ke$ha's set. Dressed from head to toe in dayglo flourescent outfits complete with multicoloured wigs - the make up department had to order in hundreds of brightly coloured eyeslashes and spray paint for her 13 backing dancers.-PIC ATTACHED

Till media

Om MTV EMA
EMA, MTV Networks Internationals globala prisceremoni hyllar de bästa inom musik, ungdomskultur och underhållning.  Det årliga evenemanget som nu genomförs för 17:e gången sänds på MTV´s underhållningsplattformar runt om i världen och når över 600 miljoner hushåll.  Galan äger rum i en ny stad varje år och sprider varje destinations kultur och etniska särprägel till en global publik. MTV EMA, som är känd för att attrahera de främsta talangerna i världen inom musik och underhållningsbranschen, drar till sig nominerade, artister och prisutdelare från hela världen och bjuder på banbrytande och oförglömliga uppträdanden - från världens första holografiska uppträdande med Gorillaz i Lissabon 2005 till Beyoncés ökända framförande av "Ring of Fire" i Edinburgh 2002 och Tokio Hotels "Wet Monsoon" i München 2007.

Om EMA-röstning:
Rösta på Bästa regionala artist på  www.mtvema.com Röstningen avslutas måndag den 18:e oktober och vinnaren från varje region kommer att listas för Bästa europeiska artist, också genom mtvema.com.

Vinnare av Bästa europeiska artist, Bästa nykomling och Bästa liveartist kommer att meddelas online på  www.mtvema.com under 2010 års MTV EMA på söndag den 7:e november 2010.

Om MTV Networks International:
MTV Networks International (MTVNI) inkluderar premiumvarumärkena inom multimediaunderhållning MTV, VH1, Nickelodeon, MTVNHD, Tr3s: MTV, Musicá y Mas, TMF (The Music Factory), VIVA, Comedy Central och Game One. MTV Networks varumärken ses globalt i 645 miljoner hushåll i 161 territorier på 34 språk via lokalt programsatta och drivna TV-kanaler och mer än 500 digitala mediainnehav.  Företagets mångskiftande innehav inkluderar också intressen i tv-syndikering, digital media, utgivning, hemvideo, licensiering och försäljning, samt spelfilmer.  MTV Networks International är en enhet inom Viacom Inc. (NYSE: VIA, VIA.B).

Besök: www.mtvema.com / press för exklusiva konstverk, pressinformation och biogs för konstnärer och artister.

För mer information, vänligen kontakta:
Emma Norström – Public Relations
Telefon: 08 506 780 00