Charlize Theron, Zac Efron och Olivia Munn bland årets prisutdelare på MTV Movie Awards

Charlize Theron, Chris Hemsworth, Jessica Chastain, Seth Rogen, Zac Efron, Olivia Munn och Gigi Hadid Scheduled är prisutdelarna i årets MTV Movie Awards, galan där fansen utser sina favoriter. I år firar galan 25-årsjubilieum och bland de nominerade återfinns svenska Alicia Vikander. Programledarna i årets MTV Music Awards är Dwayne Johnson och Kevin Hart.

Nu avslöjar MTV några av stjärnorna som kommer att närvara som prisutdelare på årets MTV Movie Awards. I år firar galan 25-årsjubileium och det firas bland annat med att Chris Hemsworth och Jessica Chastain från The Huntsmen: Winter’s War, Seth Rogen och Zac Efron från Neighbors 2: Sorority Rising, Olivia Munn från X-Men: Apocalypse och supermodellen Gigi Hadid intar rollen som prisutdelare i årets MTV Music Awards.

I år har storfilmerna Avengers: Age of Ultron, Creed, Deadpool, Jurassic World, Star Wars: The Force Awakens och Straight Outta Compton alla nominerats till ”Årets Film”, med Star Wars: The Force Awakens i toppen med sammanlagt 11 nomineringar.

Tillsammans med skådespelerskorna Anna Kendrick, Charlize Theron, Daisy Ridley, Jennifer Lawrence och Morena Beccarin har den svenska skådespelarskan Alicia Vikander nominerats i kategorin ”Bästa kvinliga framträdande” för sin roll i filmen ”Ex Machina”.

Värdarna för årets MTV Movie Awards är Dwayne Johnson och Kevin Hart och galan sänds måndagen den 11 April kl. 01.30 på MTV, direkt från Warner Bros bakgård i Burbank, Kalifornien.