Ett ton tungt isblock landar på Avenyn på lördag – med stjärnspäckat innehåll

Pressmeddelande 2012-06-14: Uppvärmning inför MTV World Stage i Göteborg

På lördag klockan 07.00 drar MTV igång uppvärmningen inför gratiskonserten MTV World Stage på Götaplatsen den 21 juni där Nelly Furtado, Loreen, Tove Styrke och den amerikanska rapparen B.o.B kommer att uppträda. MTV har låtit frysa in tre burkar i ett ton av is, innehållande VIP-biljetter till såväl för- som efterfest samt möjlighet att få träffa Nelly Furtado eller B.o.B personligen. Det blir upp till göteborgarna själva att lista ut bästa sättet att nå fram till burkarna.

Den 21 juni kommer Götaplatsen att sättas i gungning när MTV:s gratiskonsert World Stage Göteborg går av stapeln. För underhållningen står Nelly Furtado, B.o.B, Tove Styrke och Loreen. MTV räknar med att kring 20 000 personer dyker upp för att fira in midsommarafton på årets ljusaste natt.

Nu ger MTV göteborgarna chansen att vinna en än mer omfattande och unik konsertkväll och efterföljande festnatt. MTV har låtit frysa in tre metallburkar i ett ton tungt isblock (en kubikmeter) som från och med kl. 07.00 på lördag kommer stå uppställt på Millenniumplatsen intill Avenyn, vid Stora Teatern. Burkarna innehåller exklusiva biljetter till kanalens VIP-förfest på PUSH, tillträde till Konserthusets balkong med bästa tänkbara vy över scenen, samt till MTV:s VIP-avdelning på den officiella efterfesten på Trädgår’n.

Dessutom kommer vinnarna att få välja att träffa antingen Nelly Furtado eller B.o.B under konsertdagen i en Meet and Greet som kanalen anordnar för fansen.

Det är upp till göteborgarna själva att avgöra bästa strategi för att ta sig in i isblocket.

Så går tävlingen till

• MTV tillämpar först-till-kvarn regeln på lördag där personer som är 18 år gamla eller äldre får tävla. Tävlingen pågår från 07.00 till 20.00.
  • Tävlingsdeltagarna får använda sin fantasi för att ta sig in genom isblocket till burkarna, exempelvis med hjälp av en ispik. Tävlingsdeltagarna får försöka så länge de orkar.
  • Endast 1 burk per tävlande
  • MTV förebehåller sig rätten att neka tillhyggen som kan skada enskilda tävlanden eller personer som betraktar tävlingen.
  • All tävlan sker på egen risk, men MTV kommer att tillhandahålla skyddshandskar och skyddsglasögon på plats.

Ackreditering för press för konserten
Press och fotografer kommer att få möjlighet att bli ackrediterade för MTV World Stage Gothenburg. Det kommer att ges möjligheter att intervjua artister, placera fotografer framför scen samt möjlighet att medverka på VIP för- och efterfest.

För mer information om is-stuntet, vänligen kontakta
Pär Stenhammar
White & White Event AB
par@whiteandwhite.se